Jump to content
Annons

Varför tar Musikbörsen 2600 kr för Fender-mikar...


MatsD

Recommended Posts

...som jag kan köpa för 1300 kr från USA inkl frakt moms och tull.

Ett exempel:

De populära Texas Special på Musikbörsen:

72404 Strat mikrofon FENDER Texas Special Strat-Set (3) 2.627 Kr

http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...rtno=72404&fm=1

De populära Texas Special från USA:

Strat Pickup Set, Custom Shop Texas Special SKU: 099-2111-000 PRICE: $130.00 (vilket med frakt tull och moms blir ca 1300 kr)

http://www.acmeguitarworks.com/Strat-Picku...al-P396C59.aspx

För övriga Fender-mikar ser det likadant ut. Jag har inte kollat priserna för andra tillverkare som Fralin, Lollar osv men misstänker att det kan se likadant ut.

Så ett gott råd - köp dina nya mikar utomlands. Och köp definitivt inga begagnade Fender-mikar till priser som är högre än du får sprillans nya för från utlandet.

/Mats D

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

JAM är väl inte billiga på nånting längre? Var väl innan internet-affärerna, Tyskland, 4Sound samt den allmäna prispressen i sånt fall!

Jo, svaret på frågan är självklart: "Därför att de kan!"

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

För att förtydliga mig så är detta inte ett ifrågasättande av just Musikbörsen, jag tog bara dem som exempel eftersom de är en stor kedja. Frågan är varför mikarna kostar som de gör i Sverige. Nån hundralapp dyrare kunde man ha förståelse för på en sån här vara liksom man kan ha upp till en tusenlapp förståelse på en gitarr men när det är mer än dubbelt så dyrt måste där ligga en hund begraven

/Mats D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...