Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag precis installerat TV tool sÄ jag kan kolla DVDn i datorn genom TVn. Men bilden i TVn blir svart/vit. Allt funkade med min gamla dator sÄ kabeln Àr det inget fel pÄ.

Är tacksam för hjĂ€lp om nĂ„gon vet vad som Ă€r fel.

Annons
Postat

Det kan kanske vara sÄ att den nya datorn skickar S-VHS och den gamla komposit, och TV:n bara kan ta emot komposit?

// David

Postat

sÄ Àr det. Du mÄste stÀlla om sÄ du skickar kompositsignalen. Sök pÄ internet, frÄgan besvaras pÄ flera stÀllen dÀr (sÀkert ocksÄ pÄ tvtools hemsida)

Postat

har samma fel. :rolleyes: just nu har jag en sladd med Svideo in i datorn -> komposit in i en adapter -> adaptern e inkopplad i trvns scart. scarten stÀller tydligen till det. Jag mÄste skaffa svideo till scart

Postat

fultrick: ta s-vhs signalen och slÄ ihop dom bÄda signaltÄtarna, löd ihop pÄ en rca-kontakt och vips har du en kompositsignal.

Postat

Har du en TV som klarar S-VHS-signaler sÄ brukar det bara vara att trycka pÄ AV-kanalen en extra gÄng. PÄ min t ex. trycker jag pÄ AV och sen en gul knapp för AV3, sedan den gula igen sÄ stÄr det AV3-S

Postat
vet du var jag Àndrar detta?

Det beror pÄ vilket TV-modell och grafikkortsmodell du har...instruktionsböcker brukar vara ett hett tips i det hÀr fallet.

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.