MusicGene Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Jag försöker alltid att skicka in iallafall ett bidrag till Melodifestivalen, mest för att det Àr en rolig grej att spela in lÄtar med polarna och för att det Àr bra att ha en deadline. Mitt bidrag i Är heter Amsterdam. En poppig lÄt om staden dÀr allting blir bra. Det vore kul att höra hur mÄnga forumrÀvar som skickat in. Har du skickat in nÄgot bidrag?
tryff Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Ja, jag blev sĂ„ inspirerad av artikeln i förra numret av studio att jag skrev "Jag kommer igen". Jag lyckades dock inte fĂ„ med nĂ„n tonartshöjning đ Postade idag och Ă€r förvĂ„nad att jag faktiskt blev fĂ€rdig i tid đ
MusicGene Postat 19 september 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 september 2005 Ja, jag blev sĂ„ inspirerad av artikeln i förra numret av studio att jag skrev "Jag kommer igen". Jag lyckades dock inte fĂ„ med nĂ„n tonartshöjning đ Postade idag och Ă€r förvĂ„nad att jag faktiskt blev fĂ€rdig i tid đź Jag lyckades dock inte fĂ„ med nĂ„n tonartshöjning Det Ă€r ju ett krav för att öht kunna stĂ€lla sig pĂ„ en schlagerscen đ Min har tre ackord i refrĂ€ngen och tre ackord i versen. Mer Ă€n sĂ„ Ă€r ju overkill.
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 schlagern handlar bara om vems kuk du har sugit. Ingenting om musiken, det var lÀngesen ..
Mr Keys Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 (redigerat) Vi tĂ€nkte försöka med ett bidrag via vĂ„rt förlag, dĂ„ vi blev klara med en lĂ„t lĂ€mpligt till deadlinen....men dom ville inte skicka den!! đźđđ Snacka om dizz.....inte ens förlaget, som dessutom gĂ„tt ut med mail och bett om att fĂ„ flera melodifestivalsbidrag, ville skicka lĂ„ten....hmmm....det var inte "tillrĂ€ckligt mkt melodifestival över den"....och dĂ„ hade vi till och med specialanpassat den med en tonarthöjning....fast i övrit kan jag hĂ„lla med om att det itne var sĂ„ mkt melodifestival över den....men Ă€ndĂ„! đ Nu var ju lĂ„ten tĂ€nkt till nĂ„got annat i och för sig, sĂ„ det Ă€r ju inte hela vĂ€rlden, men Ă€ndĂ„ störande.... đ Redigerat 19 september 2005 av Mr Keys
One night in The Trance Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Ă€r det bara POP som gĂ€ller??? kan man skicka bidrag, typ Hiphop eller dance? đź
MusicGene Postat 19 september 2005 TrÄdstartare Postat 19 september 2005 du kan skicka vilken musikstil som helst, bara den följer reglerna (typ 3min, inga vocal samples)
One night in The Trance Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 ohh, shysst. đ nĂ€r e det sista dag för inlĂ€mna dĂ„?
MusicGene Postat 19 september 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 september 2005 ohh, shysst. đ nĂ€r e det sista dag för inlĂ€mna dĂ„? poststĂ€mpel senast imorrn.
Bebopkeys Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Jag och min kompis Bernie har skickat in fyra lÄtar i olika genrer. Celine Dion-disco, country-rock, "svensk schlager" och electronica. Vi har en sÄngerska som sjunger pÄ tre av dom. Det var en fantastisk upplevelse att höra sina egna alster framföras av en som kan sjunga riktigt, riktigt bra. Rekomenderas.
antikartellmusikern Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 joda sitter med ca 10 bidrag och den sista skall ja mixa klart under natten morgonen gÀsp men resan hit har vart kul , Àven om man ÀndÄ inte kommer med + ca 10.000 kr fattigare för Ärets insats man kanske skulle lagt dom pengarna i nÄns ficka istÀllet :-)
antikartellmusikern Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 ojj bara 18 timmar kvar tills sista brevlÄdan och ja har inte börjat att klistra och göra cd:s Àn av alla mina bidrag , fÄr vÀl ta mej en pilsner för att orka " Igenom allt " innan ja börjar mixa , skÄl
antikartellmusikern Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 vilket slutrajs , Àr totalt slut nu hoppas dom kommer att spelas pÄ pridefestivalen i sommar
hackeman Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Jovars. Kl 19:50 gjorde jag mixdown, brĂ€nde ner pĂ„ CD, rusade ut i bilen, lyssnade som hastigast pĂ„ CDn under den galna bilfĂ€rden till postlĂ„dan, stoppade CDn i mitt förberedda kuvert och 19:57 sladdar jag upp intill postlĂ„dan som töms 20:00 och stoppar i skiten. Phew. Men jag blev Ă€rligt talat lĂ„ngt ifrĂ„n sĂ„ klar som jag hade velat. SjĂ€lva arrangemang, melodi och text Ă€r jag nöjd med. Men instrumentering, mix och mastring... prrrrrrrth. đ Dessutom tvingades jag till sist göra alla vocals sjĂ€lv, och Ă€n om det duger för att framhĂ€va text och melodi sĂ„ Ă€r min sĂ„ng knappast till fördel för lĂ„ten i sig. đ Menvafan, jag gjorde det bara för att ha gjort det. I Ă„r igen. Man Ă€r f*cked utan de rĂ€tta kontakterna Ă€ndĂ„.
WeeJay Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 (redigerat) hahah kĂ€nner igen mig... Gjorde 10 lĂ„tar och skickade in... "TĂ€nk om vi var de enda vakna" - Jazz "Extravaganza" - hmmm Night-Club-Trance đ "Harem Paradise" - nĂ„gon Elektronisk stil "Tears" - Elektronisk ballad "The Adventures of Johnnie Mace" - Ballad "Metropolis" - Elektronisk musik som gĂ„r i 60bpm đ "Ride on the Moonlight" - Synth "Sunrise" - Ballad "The Children of the Night" - Synth "If you want my love" - Ballad hmmm varav dessa kanske 1, högst 2 lĂ„tar har tonhöjning đ NĂ€r alla var fĂ€rdigbrĂ€nnda var det bara att cykla till nĂ€rmaste postlĂ„da, och dĂ„ var det bara nĂ„gra minuter kvar.. Men han fĂ„ i alla precis innan postis PĂ€r tömde lĂ„dan đ hackeman> Har du skickat in lĂ„tar förr? Kanske man kan fĂ„ höra pĂ„ nĂ„gon? Redigerat 23 september 2005 av WeeJay
D Vibe Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 NÀsta Är sÄ... Har faktiskt aldrig nÄnsin försökt att skicka in nÄgot överhuvudtaget.
Emil Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 LÀmnade in tre bidrag, var första gÄngen faktiskt. Bra att ha en deadline att jobba mot för dÄ blir det ofta lite mer gjort.
hackeman Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 hackeman> Har du skickat in lĂ„tar förr? Kanske man kan fĂ„ höra pĂ„ nĂ„gon? Jag skickade in den hĂ€r förra Ă„ret faktiskt. Hehe. Det Ă„ret var jag lite rĂ€dd för Melodifestivalen sĂ„ jag sĂ„g till att strida mot ett par regler för att vara pĂ„ sĂ€kra sidan; jag postade lĂ„ten en dag för sent, jag hade redan publicerat den pĂ„ Internet, och jag hade varken stick eller tonhöjning med. đ Har du nĂ„t man kan lyssna pĂ„ dĂ„? đ
Rian Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Kl 19:50 gjorde jag mixdown, brĂ€nde ner pĂ„ CD, rusade ut i bilen, lyssnade som hastigast pĂ„ CDn under den galna bilfĂ€rden till postlĂ„dan, stoppade CDn i mitt förberedda kuvert och 19:57 sladdar jag upp intill postlĂ„dan som töms 20:00 och stoppar i skiten. Phew. HAHAHA.... Exakt samma hĂ€r 19:57 - Jag sĂ„g Postgubben!! Men det blev 4 bidrag; 1 Bon Jovi - meets - Ted GĂ€restad-typ upptempo, ingen höjning 2 Smör - Rock ÂŽmed tonartshöjning frĂ„n C# till F# đ 3 Rock med smygtonartshöjningunderstick frĂ„n D till Eb 4 Den ultimata smörballaden utan tonartshöjning Allt pĂ„ svenska med riktiga (!) (DFH+White grand) instrument. Vi mĂ„ste starta en Festival hĂ€r efter uttagningen sĂ„ ser vi om rĂ€tt lĂ„tar kom med!!!! Tror att vi har stor chans att spöa Schlagereliten đ
WeeJay Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Vi mĂ„ste starta en Festival hĂ€r efter uttagningen sĂ„ ser vi om rĂ€tt lĂ„tar kom med!!!!Tror att vi har stor chans att spöa Schlagereliten đ Absolut slĂ„r vi schlagereliten!!
D Vibe Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 hackeman> Har du skickat in lĂ„tar förr? Kanske man kan fĂ„ höra pĂ„ nĂ„gon? Jag skickade in den hĂ€r förra Ă„ret faktiskt. Hehe. Det Ă„ret var jag lite rĂ€dd för Melodifestivalen sĂ„ jag sĂ„g till att strida mot ett par regler för att vara pĂ„ sĂ€kra sidan; jag postade lĂ„ten en dag för sent, jag hade redan publicerat den pĂ„ Internet, och jag hade varken stick eller tonhöjning med. đ Har du nĂ„t man kan lyssna pĂ„ dĂ„? đ Hahaha, vilken skön lĂ„t đ.
hackeman Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Vem var nĂ€rmast 03:00 mĂnuter dĂ„? Jag hamnade pĂ„ 02:54. đ
Rian Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Vem var nĂ€rmast 03:00 mĂnuter dĂ„? Jag hamnade pĂ„ 02:54. đ En pĂ„ 3:00 en pĂ„ 3:01 & en pĂ„ 2:59 đ
musik (oregistrerad) Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 HAHAHAHAHA.... Det var en av de roligaste idĂ©erna till en trĂ„d jag nĂ„nsin lĂ€st! Ni Ă€r alltför lustiga...hahahaha.... Det kan vĂ€l Ă€ndĂ„ inte vara...hahaha (magknip), sant.... Men om det Ă€ndĂ„ skulle (*ska bara torka tĂ„rarna av skratt frĂ„n kinden*) vara sĂ„ att ni VERKLIGEN skickat in en schlager.... đ ...Sorry!
WeeJay Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Skulle inte vilja kalla nĂ„gon av mina elektroniska lĂ„tar för "schlagers" đ
MusicGene Postat 23 september 2005 TrĂ„dstartare Postat 23 september 2005 Den hĂ€r skickade jag in förra Ă„ret. Jag var inte bland de hundra bĂ€sta đ Your browser does not support the HTML5 audio tag
musik (oregistrerad) Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Hej! Tyckte den dĂ€r idĂ©n nĂ„gon hade högre upp i trĂ„den om att alla som skickat in en lĂ„t till Melodifestivalen kan bidra hĂ€r pĂ„ detta Forum med den - varsin alltsĂ„. Sedan kan ALLA vara med och rösta. SĂ„ har vi vĂ„r egen Melodifestival. En ny trĂ„d? SĂ„ mycket kuligare Ă€n den sĂ„ kallat riktiga tĂ€vlingen... I alla fall jĂ€mfört med den Svenska uttagningen. đ :musik
Lindeberg Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 SĂ„ har vi vĂ„r egen Melodifestival. En ny trĂ„d? Den har ju pĂ„gĂ„tt hĂ€r i olika omgĂ„ngar i ett och ett halvt Ă„r. đ För övrigt Ă€r vĂ€l schlagerfestivalen ganska ocool? Eller har jag missat nĂ„t? Varför vill ni vara med dĂ€r egentligen?
D Vibe Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Den hĂ€r skickade jag in förra Ă„ret. Jag var inte bland de hundra bĂ€sta đ Your browser does not support the HTML5 audio tag .. Vill inte vara elak, men refrĂ€ngen lĂ„ter som tagen ur ett barnprogram, och rappen lĂ„ter som Markoolio đ .. fast det Ă€r sĂ€kert helt medvetet. DĂ€remot sĂ„ tycker jag att du har alldeles för mkt höga frekvenser i sjĂ€lva produktionen. Jobbigt att lyssna pĂ„. /Daniel
tryff Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 joda sitter med ca 10 bidrag och den sista skall ja mixa klart under natten morgonen gÀsp men resan hit har vart kul , Àven om man ÀndÄ inte kommer med + ca 10.000 kr fattigare för Ärets insats man kanske skulle lagt dom pengarna i nÄns ficka istÀllet :-) vad var det som kostade 10k?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.