Jump to content
Annons

folk-elektronika-ljudkonst-nÄnting


silkwood

Recommended Posts

Som om jag inte vore nog musikaliskt splittrad redan sÄ fick jag en idé:

Finnes - Proffesionell folkmusiker, spelar knÀppinstrument (mandola, lÄtluta), sÀlgflöjt och lite annat. Har kontakt med en hel del andra instrumentalister och sÄngare. UmeÄ.

Sökes - Driven ljudkonstnÀr/producent av elektronika, noise, ambient etc som Àr öppen och eventuellt vansinnig.

För - ful-ljudprojekt dÀr den akustiska grunden Àr folkmusik/etnoinstrument vridna till oigenkÀnlighet (eller inte) av dig. Exempelvis skickar jag en massa ljudfiler med bÄde ljudexempel och spelade lÄtar pÄ diverse instrument. Du gör precis vad du vill med dem för att stÄ ut. Jag Àr alltsÄ inte ute efter nÄn Sorten Muld/Nordman/Sarek grej, utan nÄgot helt fritt frÄn naturromantik och egentligen fritt frÄn folkmusik ocksÄ. Typ: de hÀr ljuden finns, vad kan man göra av dem? Vore jÀdrigt spÀnnande att se.

Det allra roligaste vore ju om du/ni fanns i UmeÄ sÄ man kan göra det live. Det skulle vara...svettigt, mysko, mörkt och fult. Men vackert och drömlikt. Vete katten. Blir det bra kan man ju fixa ett gig pÄ nÄn skum elektrofestival eller nÄ.

Är ni intresserade sĂ„ hör av er och skicka en lĂ€nk till nĂ„tt ni gjort sĂ„ kanske det hĂ€nder nĂ„tt kul!

Lite lÀnkar till ett par lÄtar jag spelar pÄ:

http://www.drone.se/mp3/drone/DROCD039x02.mp3

http://www.drone.se/mp3/drone/DROCD039x04.mp3

/Daniel F

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Ville bara sĂ€ga att det lĂ€t sjukt bra! 😆 Vilka Ă€r det som spelar mer?

Trevligt, tack sĂ„ mycket! Det Ă€r jag och min nyckelharpspelande kompanjon sedan urminnes tider (mja, sen gymnasiet...) Daniel Pettersson. Är frĂ„n vĂ„ran andra platta, inspelad i Ballerina Audio.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...