Jump to content
Annons

Kopiera track eq, fx mm.


P3t3r

Recommended Posts

Annons

Inget jag vet iallafall (fast jag är kvar i Sonar2), annat än just att använda "Clone track".

Men det går väl hyfsat enkelt på just det sättet, väl?

clone track->klicka ur "Events".

Sedan är det bara att du flyttar datat från spåret du hade till det nya...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar bra i ett och samma projekt med clone track, men jag vill flytta över till ett nytt projekt. Om jag är t. ex. nöjd med eq och effekter på ett gitarrspår i en låt så vill jag ha samma sound i nästa låt på gitarrspåret. Lite jobbigt att kolla upp varje inställning om det är flera spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

spara hela projektet till ett nytt namn så kan du använda samma inställningar.

Vet inte riktigt hur du menar... Jag håller på med en mixning av en ny låt. Gitarrerna vill jag mixa som jag gjorde i "låt4", sången som i "låt7", och bas och trummor vill jag ha som i "låt6". Då vill jag kunna exportera trackinställningarna från dessa låtar för att kunna importera till min nya låt. Gör man clone track i ett och samma projekt så kopieras även alla inställningar till det nya spåret, men hur får jag ut det till ett annat projekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket hjälp här inte...

Men ett sätt att komma åt en del av problemet kan ju va att ta tag i en effekt och dra den till ett annat spår. Iofs inte så säkert att det funkar från en låt till en annan, men testa att ha båda öppna med icke-maximerade fönster...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog inte heller hjälpa. Men jag gör ett par grundsparningar/mallar med de grejer jag oftast använder; typ Battery ut till 8 kanaler, mick in med noisegate etc och sparar det till typ Jam 1. Jam 2 .....

Så behöver jag inte börja från början varje gång man vill spåna på en idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också ett gäng komma-igång-mallar, det underlättar mycket. Har kollat lite på cakewalk forumet och där verkar de också ha samma önskemål. Verkar som det inte finns någon sådan funktion i nuvarande versioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också ett gäng komma-igång-mallar, det underlättar mycket. Har kollat lite på cakewalk forumet och där verkar de också ha samma önskemål. Verkar som det inte finns någon sådan funktion i nuvarande versioner.

Jag fick reklammejl om Sonar 5 alldeles nyss (du oxå?).

Där annonseras som nyhet:

Recall multi-track mix, effect, and instrument settings with one click using Track Templates

...

så det du efterfrågar verkar implementeras först i femman?

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om det är den funktionen, trevligt! Nu har de fått upp mera info på cakewalks hemsida. 5:an kommer tydligen i slutet på september. Då behöver man inte fundera på vad man ska göra med den lönen då. 😱

Redigerat av P3t3r
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
kasman (oregistrerad)

Ja det går

Öppna båda projekten och lägg dom bredvid varandra och dra över eq och allt annat till det andra. Men spara inte det projektet du tog det ifrån den flyttar effekterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
Kan man på ett smidigt sätt föra över alla eq, effekter mm. från ett track i ett projekt till ett annat, typ "clone track"?

Spara tracket som Track template på skrivbordet som t.ex Sång.

Sedan hämtar du in den med att högerklicka under sista spåret, välj (insert from track template) sen (more track template) gå sedan till skrivbordet och dubbelklicka på (Sång) filen.

Nu kan du använda dessa när du vill.

Det funkar fint för mig att göra på det sättet

ZANTOZ

Redigerat av zantoz
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...