Jump to content
Annons

Nord - Be Here


Tilly

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Be Here (Original Edit)

* ARTIST/GRUPP: Nord

* GENRE: Trance

* LÅTLÄNGD: 8:25

* KOMPOSITÖR: Andreas E

* PRODUCENT: Andreas E

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7.7mb

* STATUS: Färdig Demo

Tja alla!

Suttit och jobbat med denna låt, typ hela fredag kväll, natt och lördag morra 😏

Skulle gärna vilja höra vad folk tycker om den.

Försökte mig på "riktig" mastering med denna, tycker själv att det låter bra, men alltid bra att höra era andras åsikter! Vem vet det kanske låter förjävligt? Säg så isåfall!

All kritik är välkommen!

Det fick bli soundclick denna gång! Här har ni låten!

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Tycker ju inte riktigt om trance sådär jättemycket egentligen. Men denna var ju riktigt maffig! :rolleyes:

Skulle nog vilja ha fetare trummor. Eller rättare sagt, tycker dom ska ligga högre i mixen.

Annars så, bra låt! 😲

EDIT: Den där lilla trummsekvensen som kommer precis innan breaket vid 06.28 är skithäftig! Hur har du gjort den?

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Feeeeet!

Älskar mellanstegsbasen, o skitigt brus e så najs 😕

Skitbra trumprogrammering med, hörs att du lagt ner mycket tid på denna.

Snyggt break, jäkligt bra, kanske något för höga snares kanske (snarefillen asså)

Enda jag kan tänka på är att det kanske vorit najs med något högre frekvens hook, typ piano/pling ljud, nåt sånt du vet 😛

Bästa du har gjort hittils! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ohh man får tacka för alla kommentarer!

Jävligt kul att ni gillade den!

Just i denna låt använde jag Cubase, reason via rewire, inga vst utan redrum i reason, och resten av alla ljud är från Virus C 😛 Sountset från Vengeance sound

Länk

Jo det kanske skulle behövas ngn hook i låten? Ska kika på det, lite ljusa/höga ljud brukar ju alltid funka som hookar 😕

Kul att ni tyckte om den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

fan va fett!

Älskar reason just for Redrum, och samplern(a)

Hört att Inc 3 ska strula, ljuden ska tydligen vara kaputt, har inte vågat köpt det enbart därför. Funkar det för dig? Kör med inc 2, tycker det är skönt 😛

fast inc 3 är ju ännu fetare!

Link to comment
Dela på andra sajter

fan va fett!

Älskar reason just for Redrum, och samplern(a)

Hört att Inc 3 ska strula, ljuden ska tydligen vara kaputt, har inte vågat köpt det enbart därför. Funkar det för dig? Kör med inc 2, tycker det är skönt 😛

fast inc 3 är ju ännu fetare!

Incubation V3 sägs strula eftersom folk laddat ner piratversionen (som killen som gjort ljuden själv förstört och delat ut)

Jag köpte mitt soundset och det fungerade perfa 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra, men borde du inte försöka dig på något mer inovativt och bättre än trance när du ändå är såpass duktig som du är nu? När den bröt av och bytte takt var nice, det låter helt klart proffsigt gjort, keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

försöka dig på något mer inovativt och bättre än trance

Totalt personlig smak Henkera, så kom inte något löjligt "bättre än trance" sjafs nu 😛

Trance är en kunskap i sig och det är inte lätt att göra bra!!

Man måste vara kung på att få till bra ljud, man måste kunna mastra perfekt, man måste vara mästare på att arrangera, det är så löjligt mycket som man måste göra inom denna genren för att få det att låta bra och det är kanske svårt för folk att uppskatta det när man inte pysslat med genren själv..

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

tack för alla kommentarer!

Jag tror inte det är enklare att producera trance än ngn annan musikstil.

Hade jag viljat producera rock så hade jag gjort det 🥰

Kul att ni gillade den!

Ska kika på snarfillen oxå Drik, ska nog kunna höjas lite ja 🥰

Ahh så då kanske man vågar köpa Inc 3 ändå 🙂

har viljat haft det soundsetet ett tag nu 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar! Du sätter ju verkligen standarden från början. Hela låten startar upp som en stor jävla bitchslap i ansiktet, och sedan bara accelererar det 🥰

Jäkligt göttiga ljud överallt och en ljudbild som sitter som ett smäck över hela registret.

Det här har du gjort bra.

Rent musikaliskt så saknar jag dock en hook eller catchy detalj som står ut. Nu vet inte jag om det går emot Trancens oskrivna lagar att lägga på en skrikig monosynthljudslinga ovanpå alltihop ( eller en såndär smörig tjej som står och skrålar om fred på jorden eller något ) men det är iallafall vad jag saknar i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt schysst producerat.. Tung bas, allt sitter på sin plats 🤪

KANSKE överkomprimerat på några ställen - "men så ska det ju vara i dag".. 🤪

En sak som jag inte fattar med den här typen av trance är... VARFÖR ska de alltid vara ett låååångt break med bara pads/stråkar som du har här runt 3:00? Hur tänker ni att man ska agera på dansgolvet under den dryga minuten som detta pågår? Antagligen går man och köper en drink i stället för att stå där och se dum ut... eller är det meningen att man ska göra fina mönster i luften med sina glowsticks..!? 🤪 Det här är ju en clublåt, men den skulle behöva en club remix, i mina öron....

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

haha 🤪

Ja det är meningen att ni ska stå och se dumma ut 😛

Neh då. Detta är ju en orginal edit av låten, alltså ingen club version, i clubversionen blir det inget break. Håller på och jobbar med den nu 🤪

Men anledningn till varför jag använder breaket, är för att det är skönt, ger en skön känsla. Och det blir en bra uppbyggnad till huvud slingan direkt efter.

Sen varför alla andra trance går likadant vet jag faktiskt inte, men antar att det är en "regel" som ngn annan startade i en annan tråd 🤪

Men club versionen kommer snart online! Och den passar perfekt på dansgolvet 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som jag inte fattar med den här typen av trance är... VARFÖR ska de alltid vara ett låååångt break med bara pads/stråkar som du har här runt 3:00? Hur tänker ni att man ska agera på dansgolvet under den dryga minuten som detta pågår? Antagligen går man och köper en drink i stället för att stå där och se dum ut... eller är det meningen att man ska göra fina mönster i luften med sina glowsticks..!?

Äh det är inget problem, alla som hänger på tranceställen är för höga för att hinna fatta att det kommer ett break och det inte längre finns något att dansa till 😉

Jo men det här svänger absolut bra! Snyggt jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Man måste vara kung på att få till bra ljud, man måste kunna mastra perfekt, man måste vara mästare på att arrangera, det är så löjligt mycket som man...

Säg en genre där detta inte gäller? 🙂

(har inte lyssnat ännu roha, återkommer)

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg en genre där detta inte gäller?

Det är lika svårt för de flesta genrer, men det känns ibland som att folk tror att trance skulle vara så mycket enklare att göra och det är det inte 😄

Nord, lyssnade på din club version, skitbra!! Redigt impad! Enligt mig så känns den här versionen bättre 😄

Jag skulle vilja testa att lägga på en grej sedan, om de e ok med dig 😄

En liten pling plong slinga som jag fick i huvudet, vi kan ju tjöta mer på msn sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Man måste vara kung på att få till bra ljud, man måste kunna mastra perfekt, man måste vara mästare på att arrangera, det är så löjligt mycket som man...

Säg en genre där detta inte gäller? 🙂

(har inte lyssnat ännu roha, återkommer)

ahh kom igen nu..

Har gått och sett fram emot detta hela dagen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...