Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det bara jag hĂ€r, eller finns det nĂ„gra andra som pĂ„ 80-talet eller idag 🙂 lyssnar pĂ„ Instrumental Italodisco ala Laserdance, Koto, eller nĂ„gon annan favorit ? 😄

SjĂ€lv Ă€r jag barnsligt förtjust i just Koto / Laserdance mm... 😛

Det borde iaf vara nĂ„gon hĂ€r som Ă€r Italofreak.. 🙂😛

😄 / Starion.

Annons
Postat

JorÄ, jag har de flesta LD-plattorna i hyllan.

Laser Dance, Koto, Proxyon etc. Good stuff. Lyssnar tyvÀrr inte sÄ mycket den hÀr typen av musik nuförtiden. Vet inte varför egentligen.

Postat
JorÄ, jag har de flesta LD-plattorna i hyllan.

Laser Dance, Koto, Proxyon etc. Good stuff. Lyssnar tyvÀrr inte sÄ mycket den hÀr typen av musik nuförtiden. Vet inte varför egentligen.

Det finns ett nytt intresse för den hĂ€r typen av musik nu 🙂

kolla sidan www.hypersound.ch (dom sĂ€ljer musik pĂ„ nĂ€tet, mycket Ă€r dock skrĂ€p 😉 men kul Ă€r att en av killarna "van derkuy"bakom LD har slĂ€ppt nytt material, vĂ€ltigt likt just LD och Koto 😄

Postat

Dock, för mig Àr inte LD, Koto, Proxyon osv Italo. Det finns ju gemensamma nÀmnare helt klart, men nÀr jag tÀnker Italo sÄ tÀnker jag falsett-sjungande kille uppbackad av synthkomp. Typ "Back in the U.S.S.R.", "Power Spy", "Lady Fantasia" osv.

RĂ€knas Fancy som Italo?

Postat
Dock, för mig Àr inte LD, Koto, Proxyon osv Italo. Det finns ju gemensamma nÀmnare helt klart, men nÀr jag tÀnker Italo sÄ tÀnker jag falsett-sjungande kille uppbackad av synthkomp. Typ "Back in the U.S.S.R.", "Power Spy", "Lady Fantasia" osv.

RĂ€knas Fancy som Italo?

Ok, hĂ„ller med 😄 bara det att LD, Koto mf.. fanns pĂ„ mĂ„nga av dom dĂ€r Best of Italo Disco skivorna. Vi fĂ„r vĂ€ll kalla det Space Synth som mĂ„nga "nördar" gör 😉

Fancy fÄr vÀl klassas som Àkta Italo tycker jag

Postat
Är det bara jag hĂ€r, eller finns det nĂ„gra andra som pĂ„ 80-talet eller idag 😄 lyssnar pĂ„ Instrumental Italodisco ala Laserdance, Koto, eller nĂ„gon annan favorit ? 😎

SjĂ€lv Ă€r jag barnsligt förtjust i just Koto / Laserdance mm... 😛

Det borde iaf vara nĂ„gon hĂ€r som Ă€r Italofreak.. 😉🙂

😎 / Starion.

yeah, yeah, yeah... Italo disco for president...Scotch, Miko Mission... en sann inspirationskÀlla pÄ den tiden det begav sig och man satt med en Amiga 500, Dr T's KCS, en DX 11, Alesis HR 16 och en Roland D 110... schwiiing..

/D

Postat

JodĂ„... man har ju exempelvis Japanese Wargames pĂ„ singel... + en massa annan likvĂ€rdig musik. De flesta skivorna Ă€r ospelade 🙁

Allt som slÀpptes under ZYX-records tilltalar mig absolut!

Vill minnas att jag har Born To Be Alive i en specialmaxi, den gick inte av för hackor!

//MrDoonut

Postat

Jag lyssnade grymt mycket pÄ Laserdance, Scotch, Den Harrow mfl pÄ 80-talet. En del slinker faktiskt ner Àn idag, men Laserdance Àr nÀstan löjligt konservativa vad gÀller sin "stil", och har inte utvecklats överhuvudtaget sen dess. Första skivan "Future Generations" Àr grym dock!

Fancy rÀknades till genren nÀr det begav sig iaf, har jag för mig.

Miko Mission, Ken Laszlo mfl hade ocksÄ nÄgra skojiga lÄtar.

Postat
Absolut bÀsta LD-lÄten: Power Run

Shotgun (into the night) tycker jag. 😉 Synd bara att den har sĂ„ fruktansvĂ€rt kass ljudkvalitet.

Postat

mmmmm.... 80-talet...... 🙂

sjĂ€lv var det nog Max Mix Ă„ scotch som gĂ€llde 😉

demoniqus: KCS rockade ju fett!!! .... sjÀlv satt jag med korg-707 + FZ10M + Wavestation.... det var tider det...

• 2 Ă„r senare...
Postat (redigerat)

Haha, italo-disco Àr ju inte sÄ mycket samma sak som nÄn skrev hÀr... Space Synth ska det heta... för dessa individer sticker ju ut helt klart med helt annan stil, OOOtroligt glada lÄtar, man blir ju bara pÄ sÄ gott humör direkt, dom bara röjer! Laserdance och Koto ligger vÀl nÀrmast hjÀrtat... InspirationskÀllor. Allt var ju bara sÄ coolt förut, nu Àr det sÄ stelt och livlöst...

Den hĂ€r trĂ„den fick sej en rejĂ€l bump, men vad gör det... nu blir ju alla "men anvĂ€nd SÖK"-fantaster glada antar jag... 😆

Redigerat av solid studio
Postat

'Space synth' sa man ju inte dÄ iallafall... Koto och LD och dom var bara en del av allt det dÀr som var Italo. Idag kÀnns den instrumentala italodivisionen av naturliga skÀl inte lika obekvÀm som den med text (baby, just a really disco band, I like you!), och behovet av att skilja det ena frÄn det andra har skapat en ny genre, Space.

Jag kallar det fortfarande italo. 😆

Favoriter frÄn dÄ: P. Lion - 'Happy Childen' (12" instr), Miko Mission - 'How Old Are You' (12"), Fun Fun - 'Happy Station' (Bonus Beats / Mix B / Scratch Remix).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.