Jump to content
Annons

Tsathoggua (Stoner med lite Jazz & Punk)


Dagon

Svängfaktor:  

3 röster

  1. 1. Svängfaktor:

    • 1 - Steeeelt!
      0
    • 2 - Nä.
      1
    • 3 - Nåja...
      2
    • 4 - Jomenvisst då va.
      0
    • 5 - Hidden rockar mitt fett!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Tsathoggua

ARTIST/GRUPP: Hidden

GENRE: Stoner - med doft av Jazz och Punk

LÅTLÄNGD: 3:01

KOMPOSITÖR: Hidden

PRODUCENT: Hidden

EV. MEDVERKANDE: Inga utöver bandet.

INSPELNINGSÅR: 2004-2005.

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,77Mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.hiddencult.se/Tsathoggua.mp3

Det här är en gammal låt från vår demo "De bottenlösa djupen". I höst skall det bli mera inspelat och då behöver vi veta vad som behöver bli bättre. Rösta gärna på själva låten, men riktigt glad blir jag för tips på vad som låter illa. Feedback på såväl produktion, framförande och låtskrivande är välkommet. Precis allting är hemgjort i den här låten - om det nu glädjer någon 😄

Det som redan är färdigt är att det blir bättre trummor nästa gång - BFD/Groove Agent + inhyrd trummis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen annan som svarat? Elakt... !

Coolt introgrejbubbelsak du hade där. Percsen / bongorna låter fina men passar dom ihop med gitarren där? Mjo.. det låter rätt coolt.

Bättre trummor kan nog behövas, inte så mycket punch i låten, sen tror jag ni kanske borde mastra den lite bättre så sången kommer fram lite mer, nu känns det som att den är mer "gömd" under i mixen på något sätt. Lite mer EQ på dom högre frekvenserna kanske kunde bättra på det? Fast inte för mycket..

ÖS på mer också!

Då har jag sagt vad jag tycker, jag är inget proffs så jag vet inte hur seriöst du skall ta mina kommentarer men... jag tror det kan bli bra om ni filar och putsar lite mer på den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Ja fan inte så tokigt tror jag. Introt är grymt. Bra riff och så... Versen är ju rätt punkig och rak... Sen kommer nåt som inte funkar så bra(typ valstaktdelen som säkert kommer bli cool) fast det är välan bara för att trummorna inte riktigt synkar.

Men med lite bättre ljud på gurorna och en inhyrd trummis så blir det bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Strukt: Håller med om att mastringen inte är så upphetsande. Mer ös skall det bli också, men på den här demon skötte vi det i separata 45sekunderslåtar med Blackmetal-röj. Tanken var att gå in med låtarna i riktig studio och göra riktigt bra versioner, men nu börjar vi få så mycket nytt material att vi släpper ifrån oss en egenproducerad till först.

Andrew: Håller med om att övergången blir lite konstig ibland, men för mig är blandningen så bizarr att jag gillar det ändå. Fast jag är ju lite partisk 😆 Du är faktiskt den första som gnäller på gitarrsoundet, men jag är lite lättad - det är inga dyra prylar som används. Trummorna låter redan bättre bara sedan jag bytte från LM9 i Cubase till BFD. Inget mysterie iofs.

Att ingen har tagit chansen att såga riktigt rejält ser jag som ett gott tecken - peppar, peppar 😉 Någon mer som vill hjälpa till? Jag vet att vi har många audiofiler här även om det inte är så många som intresserar sig för metal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...