Jump to content
Annons

Mozilla & co funkar ju riktigt bra nuförtiden..


ztevie

Recommended Posts

Har alltid kört med IE, OultlookExpress och Windows Media Player. Tyckte inte förut att Netscape och Winamp riktigt höll måttet, men....

Pga allt strul med uppspelning av demoinspelningar här har jag testat senaste versionerna av Firefox och Winamp. Blev glatt överraskad faktiskt!

Firefox har inte samma problem som Netscape tidigare hade. Eftersom 98% av alla hemsidor var optimerade för IE så kunde sidorna ofta se skumma ut i Netscape, men det har jag inte märkt i Firefox.

Stor fördel är också fliksystemet. Man slipper ha öppet 100 fönster samtidigt, utan lägger bara flikar under ett fönster i olika kategorier man har uppe.

Vad gäller WMP har jag alltid tyckt att de haft ett överlägset mediebibliotek, fast nu har ju Winamp ett fungerande sådant också.

Jag testar t.o.m. Thunderbird istället för OutlookExpress. Verkar rätt trevligt, lite trist bara att man måste ha HotmailPopper igång för att kolla sin hotmail-adress. Fast det är ju inte Mozilla-gängets fel, det är väl Microsoft som sett till att det är så...

Kul med lite nytt, får se om jag blir frälst när jag använt det här ett tag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Firefox är ju verkligen the shit. Jag skaffade det i samband med att jag ställde en stövel uppochner bredvid datorn, kan inte bli mer nöjd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...