Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Helt ny pÄ detta hÀr med ljudkort osv.

Har skaffat ett Terratec Phase 22 samt behringer UB802 mixer.

Har en kabel ifrÄn line-out pÄ ljudkortet till tape in pÄ mixern. Efter att ha kopplat pÄ detta sÀttet fÄr jag endast ljud i vÀnster kanal.

Min tele - rca kabel Àr döpt med "tip" och "ring" i rca Àndarna sÄ det borde vÀl vara balanserade kontakter?

NÄgon ide?

Mvh

Mats

Annons
Postat (redigerat)

testa tvÄ kablar istÀllet: en för höger och en för vÀnster.

edit: balanserade rca-kontakter har dÄ jag aldrig hört talas om...

Redigerat av VacUm
Postat

Ok.

Jag menade att telekontakten förmodligen var balanserad.

Sladden Àr en Tele - rca konverter sÄ hur skulle jag göra med 2 sladdar dÄ?

Mvh

Mats

Postat

Du borde vĂ€l ha flera utgĂ„ngar pĂ„ ljudkortet? ÅminstĂ„nde en för vĂ€nster och en för höger. Även om telen Ă€r ring, tip och ground sĂ„ blir signalen obalanserad om det Ă€r en rca i andra Ă€ndan. LĂ„ter vĂ€ldigt mĂ€rkligt att nĂ„gon tillverkar en sĂ„n kabel.

Å andra sidan sĂ„ finns det minitele med ring, tip och ground och tvĂ„ stycken rca i andra Ă€ndan. Dessa Ă€r avsedda för t ex hörlursutgĂ„ngar/utgĂ„ngar pĂ„ vissa ljudkort och portabla cdspelare mm mm.. Är det en sĂ„n utgĂ„ng pĂ„ det kortet sĂ„ kan du prova att skaffa en stereotele-->2 rca-konverter och ansluta bĂ„da rca-kontakterna till tvĂ„ olika kanaler pĂ„ mixern. Men det lĂ„ter lite mĂ€rkligt att terrateckorten skulle ha sĂ„dana utgĂ„ngar tycker jag...

Postat

😉

Ok. Trodde i min enfald att rca var en höger och vÀnster ifrÄn en telekontakt.

AnvÀnde bÄda sÄ nu funkar det..

Tack!

/Mats

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.