matspe Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Helt ny pÄ detta hÀr med ljudkort osv. Har skaffat ett Terratec Phase 22 samt behringer UB802 mixer. Har en kabel ifrÄn line-out pÄ ljudkortet till tape in pÄ mixern. Efter att ha kopplat pÄ detta sÀttet fÄr jag endast ljud i vÀnster kanal. Min tele - rca kabel Àr döpt med "tip" och "ring" i rca Àndarna sÄ det borde vÀl vara balanserade kontakter? NÄgon ide? Mvh Mats
VacUm Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 (redigerat) testa tvÄ kablar istÀllet: en för höger och en för vÀnster. edit: balanserade rca-kontakter har dÄ jag aldrig hört talas om... Redigerat 15 augusti 2005 av VacUm
matspe Postat 15 augusti 2005 TrÄdstartare Postat 15 augusti 2005 Ok. Jag menade att telekontakten förmodligen var balanserad. Sladden Àr en Tele - rca konverter sÄ hur skulle jag göra med 2 sladdar dÄ? Mvh Mats
VacUm Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Du borde vĂ€l ha flera utgĂ„ngar pĂ„ ljudkortet? Ă minstĂ„nde en för vĂ€nster och en för höger. Ăven om telen Ă€r ring, tip och ground sĂ„ blir signalen obalanserad om det Ă€r en rca i andra Ă€ndan. LĂ„ter vĂ€ldigt mĂ€rkligt att nĂ„gon tillverkar en sĂ„n kabel. Ă andra sidan sĂ„ finns det minitele med ring, tip och ground och tvĂ„ stycken rca i andra Ă€ndan. Dessa Ă€r avsedda för t ex hörlursutgĂ„ngar/utgĂ„ngar pĂ„ vissa ljudkort och portabla cdspelare mm mm.. Ăr det en sĂ„n utgĂ„ng pĂ„ det kortet sĂ„ kan du prova att skaffa en stereotele-->2 rca-konverter och ansluta bĂ„da rca-kontakterna till tvĂ„ olika kanaler pĂ„ mixern. Men det lĂ„ter lite mĂ€rkligt att terrateckorten skulle ha sĂ„dana utgĂ„ngar tycker jag...
matspe Postat 15 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 15 augusti 2005 đ Ok. Trodde i min enfald att rca var en höger och vĂ€nster ifrĂ„n en telekontakt. AnvĂ€nde bĂ„da sĂ„ nu funkar det.. Tack! /Mats
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.