Jump to content
Annons

Juli@ VS E-mu 0404


Gogg

Recommended Posts

Hej!

Finns säker någon liknande tråd men inget jag kunde hitta.

Jag är iallafall rättså nybörjare på Ljudkort så...

Allt läsande gör mig mer och mer förvirrad...

Står nu mellan ett val mellan Juli@ och E-mu´s 0404.

Undrar vilket i mitt fall passar bäst. 🙂

Har ingen mixer just nu, men tänker skaffa något litet.

Har inga externa effekter heller, tror inte jag kommer att köpa det heller. (iallafall inte på ett bra tag) 😛

Har vanliga konsument högtalare också.

Jag ska bara ha en mikrofon och inget av ljudkorten har ju möjlighet att koppla in den så det blir en mixer.

Fattar nada när det gäller Balanserade och obalanserade å sånt.

Är det balanserade eller obalanserade jag har till högtalarna eller? fattar nada! 😎

Help plese!

(fan vad svårt det kan vara att skriva frågor 🙁 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Själv så instämmer jag absolut inte med föregående talare och vill varmt rekommendera E-MU 0404. Jag har använt kortet i över ett år nu och har bara en enda gång haft problem med det och då var det patchmixen som spökade, men det var snabbt avhjälpt med att återställa inställningarna till ursprungsläge.

Jag har ju dock ej testat Juli@ så jag kan tyvärr inte väga fördelar mot nackdelar korten sinsemellan.

Så jag tycker du ska köpa ett 0404! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

*wow*

En av dom användarna som får det att fungera, trevligt..... ja, du är dom som Emu brukar hänvisa till i stället för att fixa problemen för oss som inte får det att fungera... och vi är inte några heller....... *så jäkla less på dessa, titta det fungerar hos mig.... innan du bestämmer dig, titta runt på EMU (icke) officiella support web....

http://www.productionforums.com/index.php?...4d1d4ec183c49a0

Jag skulle inte göra ok på 0404 til dig ytan att ha gjort en nogrann undersökning av din HW/SW..... *ska det behövas?????*

/r

Vi är med största sannolikhet ganska många som fått det att fungera helt klockrent. Men det är ju klart att vi som det fungerar för inte märks på forum därför att vi har ju fullt upp med att producera! 🙂

Jag står fortfarande fast vid rekommendationen av 0404! 😉

Testat kortet i någon annan dator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill också att det ska fungera på min säker dubbelt så dyra märkes PC som din, och med mera kunskap i felsökning är du förstår...*ta detta med en nypa salt*
'

Märkesdatorer är ju märkesdatorer, och det där sista uttalandet tar jag med en rejäl nypa salt ja. 🙁

Du kan inte rekomendera detta kort utan att ha levt med problemen som vi ´inte får det att fungera´ slutanvändarna....

Jodå, visst kan jag göra det. Då jag och säkert många med mig inte haft några problem med det så har jag inga som helst svårigheter att rekommendera 0404. 😲

Nu tycker jag vi slutar fylla hans tråd med vår konversation för han lär dock inte bli klokare i sitt val av att vi tjafsar. 🙂

Gogg: om du köper ett 0404 och inte är nöjd så kan du väl säkert få byta till ett Juli@ och vice versa om handlarn är en hyvens kille!

Och "Gummo" är en rätt så speciell rulle *syftar på avataren*. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Gogg: om du köper ett 0404 och inte är nöjd så kan du väl säkert få byta till ett Juli@  och vice versa om handlarn är en hyvens kille!

Och "Gummo" är en rätt så speciell rulle *syftar på avataren*. 😲

Jag får väll hoppas det, jag beställer från Thomann och dom ska ju ha rätt så Schysst support där, lr?

Oh ja filmen är rätt flummig och speciell, precis som jag 🙁

EDIT: Lite stavfel.

Redigerat av Gogg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väll hoppas det, jag beställer från Thomann och dom ska ju ha rätt så Schysst support där, lr?

Du borde kanske överväga att köpa av en svensk handlare i det här fallet. I alla fall om det bara är kortet du ska ha. Dels är prisskillnaden inte mycket att tala om, sen blir nog ett eventuellt byte/supportärende betydligt smidigare om du slipper skeppa kortet till Tyskland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väll hoppas det, jag beställer från Thomann och dom ska ju ha rätt så Schysst support där, lr?

Du borde kanske överväga att köpa av en svensk handlare i det här fallet. I alla fall om det bara är kortet du ska ha. Dels är prisskillnaden inte mycket att tala om, sen blir nog ett eventuellt byte/supportärende betydligt smidigare om du slipper skeppa kortet till Tyskland.

Men jag ska beställa: Ljudkort, DFH2, Mixerbord, Stativ... 🙁

Fast det kanske är bäst att jag beställer från sweden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gogg: ville bara påpeka att om du väljer 0404 kortet så bör du verkligen se till att handla från en svensk återförsäljare med schysst support.

Jag ska själv byta ut mitt 0404 kort som bara har jävlats ngt fruktansvärt med mig sen dag 1 för ett halvår sedan. Skulle inte, av mina erfarenheter, råda dig till att köpa det men som sagt det verkar ju fungera felfritt för vissa medan andra, inklusive mig, lika gärna kan köra med soundblaster och det funkar bättre 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...