Jump to content
Annons

Carl B - Vanguard vs. Virus


Vikken é snyggast? Vikken é bäst?  

23 röster

  1. 1. Vikken é snyggast? Vikken é bäst?

    • Första
      3
    • Andra
      11
    • Tallingänget '98
      5


Recommended Posts

😉

LÅTNAMN: Vanguard vs. Virus

ARTIST/GRUPP: Mr. Ripoff 😳

GENRE: EDM

LÅTLÄNGD: 1'50''

KOMPOSITÖR: Carl Barr*censur* 😱 / Starion

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: em-pe-tre

STORLEK: 1 766 712 bytes

LÅTLÄNK: Vanguard_vs_Virus.mp3

Starion ville höra skillnaden mellan Vanguard och Virus C... så här kommer den...

Tack Starion för midi'n! Skön melodi!

Ni får själva gissa vilken som e vilken

- Carl B

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Cowriter : Starion 😳

Hmm, tror mig höra att Virusen är lite fetare, men jag tycker nog att dom låter ganska lika. 😉

Tack Calle 😱

Åh.. shit... hemskt ledsen!!! skall ändra nu med en gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cowriter : Starion  😱

Hmm, tror mig höra att Virusen är lite fetare, men jag tycker nog att dom låter ganska lika.  😉

Tack Calle    😄

Åh.. shit... hemskt ledsen!!! skall ändra nu med en gång!

Inte hade du behövt.... 😳

Vad har du för grejer i din Studiosetup?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att första lätt fetast.. Fast på den andra så hör man typ små låga klipp i början på tonerna.. Så blir det med min nordlead ibland också.. Så det kanske är den andra som är den riktiga!? Eller.. Nej, det är den första!

DAMN! 😉

EDIT: Jävligt skön melodi föresten

Redigerat av Utan Namn
Link to comment
Dela på andra sajter

Cowriter : Starion   😮

Hmm, tror mig höra att Virusen är lite fetare, men jag tycker nog att dom låter ganska lika.   😉

Tack Calle    🙂

Åh.. shit... hemskt ledsen!!! skall ändra nu med en gång!

Inte hade du behövt.... 😉

Vad har du för grejer i din Studiosetup?

hehe jodå 🙂 rätt ska va rätt 😄

ja sitter med FL Studio, Virus C och K-Station... sen lite vsts o bös.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att första lätt fetast.. Fast på den andra så hör man typ små låga klipp i början på tonerna.. Så blir det med min nordlead ibland också.. Så det kanske är den andra som är den riktiga!? Eller.. Nej, det är den första!

DAMN! 😉

EDIT: Jävligt skön melodi föresten

klippen i början av noterna blev för att ja klantade mej... satte för låg decay på filter envelope o skulle kanske ändrat punchintensity..

melodin e starions 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att första lätt fetast.. Fast på den andra så hör man typ små låga klipp i början på tonerna.. Så blir det med min nordlead ibland också.. Så det kanske är den andra som är den riktiga!? Eller.. Nej, det är den första!

DAMN!  😉

EDIT: Jävligt skön melodi föresten

klippen i början av noterna blev för att ja klantade mej... satte för låg decay på filter envelope o skulle kanske ändrat punchintensity..

melodin e starions 😮

Men säg nu! Ettan eller tvåan! ..eh, tvåan.. hehe 😉

Alvarligt, nu måste jag få veta

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Me röstat på tvåan. Men inte för att den ena låter vansinnigt bättre än den andre. 1an lät bara jäkligt mycket vanguard. Dvs, jag tror tvåan är Virusen...

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att tvåan är virusen men jag är faktiskt rätt så splittrad egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvåan.

Ojojoj, jag måste ha en virus! Nu!  😆

Kanonriff. Posta mer Starion, tack.

/P

Det är på gång... 😄

Starion... du fattas under medlemspresentationer... skulle se vilken sequencer osv du använder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Virusens filter låter på ett speciellt skört och varmt frasigt sätt som är totalt omisskännligt...var på vippen o köpa en Virus indigo...tyvärr så hade dom leveransproblem på ett halvår...så jag..AAARRRRGGHHHHHHHHHHH...köpte en Yamaha A5000 istället 😛...men det säger man inte till någon 😳

Vanguarden har en kallare karaktär... annars är det inte så våldsamt stor skillnad... Virusen vinner i alla fall med åtminstone 3 hästlängder...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt annorlunda ljud faktiskt. På nått känns det första ljudet fetare, men även känns det även lite mer lågbudget ljud. Det andra ljudet låter helt klart mer proffs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller faktiskt med dig Morta på en punkt, att det första låter fetare, men inte tycker jag att det låter lågbudget..

VanG låter mer "edgy" och virusen har lite mer mjukhet och ett annat djup.... dock tror jag att med andra filter envelop inställningar på virusen så skulle den oxå kunna låta lite mer "edgy"

och vill oxå påpeka att den va en riktigt skön slinga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller faktiskt med dig Morta på en punkt, att det första låter fetare, men inte tycker jag att det låter lågbudget..

VanG låter mer "edgy" och virusen har lite mer mjukhet och ett annat djup.... dock tror jag att med andra filter envelop inställningar på virusen så skulle den oxå kunna låta lite mer "edgy"

och vill oxå påpeka att den va en riktigt skön slinga!

Det är nog en bättre definition.

Måste hålla med om slingan också. Är inte min stil riktigt, men det låter faktiskt väldigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...