Jump to content
Annons

Thimmie Englund - jag, som musiken


Gött eller blött?  

36 röster

  1. 1. Gött eller blött?

    • *5 - Ja, jädrans vad bra!
      4
    • *4 - Mycket bra men lite att jobba på
      12
    • *3 - Helt ok
      5
    • *2 - Nja...
      5
    • *1 - Lägg ner...
      3


Recommended Posts

Annons
Mysig gitarr i på versen och...mycket bra vers i stort! Refrängen känns tyvärr lite påklistrad? Ja, ungefär som att du tagit den från en helt annan låt...och klippt å klistrat liksom?

Personligen tycker jag att du skulle följt det mexikanskinspirerade spåret även på refrängen. Bra text! Jag tycker att det är svårt att skriva på svenska men det kan du...jag ska faktiskt prova igen nån gång nu när du inspirerat mig 😆 Du har aldrig försökt att sjuna versen på spanska? Bara en idé för all del...

Fina lugna partier i låten som bryter av...dvs bra dynamik!

Åh! Du är den första som kommentrat gitarren i versen! Najs att du gillar den! 😄 Jag måste verkligen göra om refrängen... Dock tycker jag att refrängen är bra, men jag får väl använda den till en annan låt.

Gött att du gillar texten! Det är alltid känsligt att skriva på svenska. Kul att jag inspirerat dig till att prova. Spanska är inte det språk jag kan bäst. Det skulle bli en mycket fåordig vers då... 😉

Tack för dina kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna ÄR programmerade...

Usch, vad grym du är... 😉😄

Äsch då! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Kvalitet-musik! Låter riktigt proffsigt detta! Bra röst, bra trummor, bra gitarr, bra musik, bra text, bra musik, bra sång, bra trummor, bra gitarr, bra sång..........

🙂😄 . (Bra kvalitet glömde ja också) 🙂 5\5 får den, Thimmie! Thumbs up! 😎

Läste att trummorna var programerade också, WWWOOOOOWWW!! Du äger, shoobre!! Låter inte ALLS programerat. levande!

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Kvalitet-musik! Låter riktigt proffsigt detta! Bra röst, bra trummor, bra gitarr, bra musik, bra text, bra musik, bra sång, bra trummor, bra gitarr, bra sång..........

🙂😛 . (Bra kvalitet glömde ja också) 😄 5\5 får den, Thimmie! Thumbs up! 😎

Läste att trummorna var programerade också, WWWOOOOOWWW!! Du äger, shoobre!! Låter inte ALLS programerat. levande!

Ja, vad säger man? Tack som fan! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

jadu låten är bra, men som förra killen sa, mixningen kan ses över lite...

Ska se över mixen. Gött att du gillar låten dock! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter kanonbra..och lite annorlunda stuk på denna låt...håller med om att refrängen känns lite fel och för hård i förhållande till verserna...annars väldigt bra...och bra känsla i sången..särskilt i verserna.

Blir en 4 från mig...5 får du när du fixat till refrängen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Valdez//

Tackar! Trevligt att höra att sången gå fram! En 4:a är jag mycket nöjd med! 🙂

-k9-//

Hehe... det är väl trevligt när man slipper klaga! Riktigt kul att du gillar det! 🙂

När det gäller låtskrivarskolan så har jag ju redan avslöjat allt jag kan. Minns du inte det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

detta är koolt. Som så många sagt tidigare så är ju verserna favorit. Basen kan man kanske peta lite mer med, ändra lite rytmik och velocitet här och där, om du sen lägger reffen i bossa stajl också så kan du ju låta basen vara rakare där och ge lite mer tyngd. Harmisarna och melodin i refrängen är ju sjysst som fan, skulle vara roligt att höra hur det låter utan stilbrott!

bra jobbat, grappen!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

detta är koolt. Som så många sagt tidigare så är ju verserna favorit. Basen kan man kanske peta lite mer med, ändra lite rytmik och velocitet här och där, om du sen lägger reffen i bossa stajl också så kan du ju låta basen vara rakare där och ge lite mer tyngd. Harmisarna och melodin i refrängen är ju sjysst som fan, skulle vara roligt att höra hur det låter utan stilbrott!

bra jobbat, grappen!

/E

Håller med om basen i versen. Jag visste inte hur jag skulle få något sväng i den så jag gjorde den helt rak, tyvärr... 😕

Åh! Kul att du diggar refrängen! Funderar faktiskt på att ha kvar refrängen, men ändra rytmiken så att det inte blir sådant stilbrott. Får se när/om nya bandet kommer igång.

Tack som fän för kommentarerna! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vet ej. Gillar versen, bra gitarr med den "spanska" gitarren och bra driv. Men när det kommer till refrängen blir det, i mina öron, plötsligt lite halvtaskig schlager. Bra vers, mindre bra refräng helt enkelt... Personligen hade jag skippat refrängen och kanske gjort någon enkel bryggövergång som "landar" på gitarrgrejen på versen, så att den blir "hooken" i låten. Göra låten mer "tillbakalutad" än den är nu, om du förstår vad jag menar?...

Rocka på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vet ej. Gillar versen, bra gitarr med den "spanska" gitarren och bra driv. Men när det kommer till refrängen blir det, i mina öron, plötsligt lite halvtaskig schlager. Bra vers, mindre bra refräng helt enkelt... Personligen hade jag skippat refrängen och kanske gjort någon enkel bryggövergång som "landar" på gitarrgrejen på versen, så att den blir "hooken" i låten. Göra låten mer "tillbakalutad" än den är nu, om du förstår vad jag menar?...

Rocka på!

Det börjar bli en vana att "folk" gillar versen och inte refrängen. Jag har vid något tillfälle sagt att auktoritära beslut sällan är de riktiga. Jag måste ändå berätta att en A&R på ett skivbolag tycker precis tvärt om, han gillar refrängen bättre än versen. Kanske tänker han radio och att det ska vara kommersiellt gångbart. Hehe... Tror det.

Vi får se vad jag gör av låten - tack för dina kommentarer! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns obarmhärtigt men ...snälla ta bort det där gitarrslamret i refrängen - det börjar ju så bra - eller gör två versioner vet ja! en akustisk och en elektrisk! Men som sagt helst akustisk version :rolleyes:

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockypop//

Jo, jag vet att det inte passar. Jag försökte bara vara lite nyskapande. Kanske FÖR nyskapande? Jag kommer nog ha kvar refrängen i den nya versionen, men mycket mer soft. Det kommer även att ske en modifiering av taktarten.

Tack för dina kommentarer!

ViktorDenStore//

Intressant att du tycker raka motsatsen än vad jag tycker. Jag tycker att jag skriver bättre än vad jag producerar. Men, men...

Sången är verkligen en smaksak. Jag förstår mig inte på Håkan Hellström, inte heller Broder Daniel, inte heller Staffan Hellstrand, du förstår dig inte på mig. Så är det här i världen.

Du var inte för hård, det är ju din åsikt. Tack för att du lyssna på låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

måste nog hålla med tidigare inlägg om refrängen men diggar verserna som fan!! toppen!!

Hoppla! Tackar, tackar! Det värmer att du gillar versen! Eftersom att 99% av alla inlägg handlar om hur bra versen är och inte refrängen så har jag gjort en ny refräng! Dock tar det ett par dagar innan jag ska spela in den. Men håll andan!

Nu ska jag sova! Klockan är 02:19 och jag är smått drucken...

God natt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också att versen känns intressant, men i refrängen blir det lite en dussinlåt... Tycker nästan att det är lite väl mycket kontrast mellan vers och refräng, det känns nästan lite som en ny låt. I alla fall skulle man kunna göra en bättre övergång till refrängen.

Om du ska ha powerrock i reffen så tycker jag att nåt inslag av hårda gitarrer ska komma in i versen också.

Sen gillar jag inte ljudet på elgitarrerna i reffen. Dom låter lite tunna. Prova att stämma ner E strängen på gitarrerna och kör några fler dubbar, några kan vara riktigt tokdistade.

Trummorna är det lite tryck i och jag tycker och jag tycker att du kan lägga ner lite mer tid på själva trummprogrameringen också. Lite spökslag kanske och nåt som bryter av lite. Nåt lite annorlunda trumfill eller nåt.

Och så var det här med sången också 😉 Den smälter inte in riktigt i mixen. Skulle kunna skära lite mer bas i sången kanske och så mer kompressor som några andra har skrivit.

Annars är det en ok låt...

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

pennudd//

Jo, tanken var från början att man skulle få den känslan, av en ny låt. Det visade sig att det inte blev så som tänkt mig.

Powerrock föresten? hehe... Lyssna igen.

Håller med om att distgurorna i refrängen blev lite klena. Men man lär sig. Jag har dubbat.

När det gäller trummorna så är de väldigt anonyma i refrängen och det är mindre bra kanske. När det gäller din idé om spökslag så var jag inne på om jag skulle ha det vi versen, men jag gjorde inte det som du hör. Jag tycker att det blev bättre med det som är nu.

Jag har komprimerat sången MASSOR! Det tycks inte hjälpa. I versen tycker jag att den är bra men i refrängen spretar den. Jag tre sång pålägg och en stämma, alltså fyra sångkanaler i refrängen. Kanske har jag missat något på någon av kanalerna? Oklart...

Ok låt alltså? Vänta du tills nya refrängen komme på! Då kommer du stampa takten och dra på smilbanden. 😉

Tack för dina kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

verserna är bättre ja! 🙂

Trummorna låter faktiskt programmerade med tanke på att alla slagen låter precis likadant! Men de är inget störande moment! ta de inte fel nu 😆

Tycker "kompet" låter lite mesigt. alltså bas å trummor inte trummkompet 😄

bra "verslåt" annars 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

verserna är bättre ja! 😳

Trummorna låter faktiskt programmerade med tanke på att alla slagen låter precis likadant! Men de är inget störande moment! ta de inte fel nu 😄

Tycker "kompet" låter lite mesigt. alltså bas å trummor inte trummkompet 😆

bra "verslåt" annars 😮

Jupps! Så är det nog... Det kanske dyker upp en ny ref snart.

Men att slagen låter likadant är knappast ett tecken på att det är programmerat. Du kanske aldrig lirat med en duktig trummis? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Som de flesta tidigare sagt:

Bra vers, men för guds skull skrota refrängen det låter som Snowstorm eller nåt annat svenskt åttital-låtsas-hårdrock 😛 .

Bra vers-Gonzales-gitarr!

3 + för versen och -2 för refängen. 😆😛🙂

Hehe... Jag måste säga det igen! Refrängen är bra i rätt sammanhang! Men till den här versen så tror jag att ni blir lurade. Jag håller med om att versen är mycket bättre. Håll andan, snart kommer nog en ny ref.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag inte redan kommenterat den här låten?

Att versen är bra är redan konstaterat och jag håller med.

Men refrängen... Förutom då att den kanske inte passar in, som redan nämnts av ungefär varje person, så kan jag inte bedöma den p.g.a. några omständigheter. Basen och gitarrerna låter rätt dåligt där. Ja hela ljudbilden förändras till något ludd. Jag tycker du sjunger jättebra men på refrängen är det lite surt. Du kan bättre. 😉

4 för versen iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...