Jump to content
Annons

Hur långt sticker man in ett PC Card?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Min pc kan inte kommunicera med E-mu 1616-ljudkort. E-mu 1616 består av ett PC Card, en kabel, en lådda och en adapter. Hur långt sticker man in PC cardet i pc:n? Det som sticker ut är förutom klumpen som sitter på kortet (med Monitor Out/Headphones Out och EDI-anslutning kallas det visst...), så sticker även allt det gråa på kortet ut från PC Card-platsen. PC:n hittar inte kortet. Kan det vara för långt? Eller kompatibilitetsproblem mellan E-mu 1616 och min HP-pc?

HP support säger att det kan vara kortplatsen eller PCMCIA-ljudkortet det är fel på. De rekommenderar en test i en dataaffär. E-mu support USA säger att det förmodligen är fel på instickskortet eftersom inte Windows hittar det alls. Men alternativt kunde det också vara så att det är kompatibilitetsproblem mellan pc:n och ljudkortet, enligt E-mu. De har publicerat en lista med kompatibla laptops och en lista med laptops som inte funkar med E-mu 1616. Min pc är inte med på någon av de listorna och de säger att de därför inte kan garantera att min HP pc är kompatibel med deras E-mu 1616-ljudkort. Det finns ju så många olika pc...

Jag har testat att lägga i drivrutinerna från CD i CD-läsaren i PC.n, men följande meddelande dyker upp:

"Setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that the product is properly installed before running this setup program. Setup will exit."

Nu var det så att Setup inte alls "exit:ade", så det fick jag göra manuellt. En logga la sig på skrivbordet: Creative Product Registration, men inte mer än så...

Fråga: Fel på E-mu PC card? Fel på HP pc eller vad?

😉

:musik

Redigerat av musik
Annons
Postat

Tja.. kanske båda e kajk?

Har du inget annat PCMCIA kort och testa om Windows hittar det? Annars e det ju vajsing på porten? Elle lika så, ta med kortet till en polare eller annan laptop och kika om det funkar? Tror inte supporten kan svara på om det e datorn elle kortet. Du måste helt enkelt prova. 😲

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Yepp! Ska till musikaffär'n imorgon och testa olika varianter. Det värsta som kan hända är om det är fel på pc:n. Skulle det vara fel på PC card-porten så är det rätt konstigt. Jag har aldrig använt den! PC:n är tre månader... Ljudkortet några da'r.

😲

:musik

Redigerat av musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.