Lurre (oregistrerad) Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Hej alla glada. 😆 Jag har fått ett litet problem nu sen jag formatterat om min dator. Jag får nämligen ingen medhörning när jag trycker på "monitor" i Cubase SX. Detta är mycket märkligt för jag har samma installationsfiler som förut och då fungerade det utan att jag behövde göra något. Är det någon inställning jag nu helt plötsligt måste göra? Är mycket tacksam för svar, jag vill ju höra alla effekter direkt när jag spelar eller sjunger 😳 Ha det gött /Lucas
Stolle Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Du måte vrida på volymratten på basen Lucas.... 😳 Jag har faktiskt samma problem. Det har jag alltid haft men jag lyssnar direkt genom mixern så det är inget jag har behövt bry mig om. PS. Oväntat och kul att se dig här! Köp en bandlös bas. 😆
frelin Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Ni måste ju ha direkt monitoring aktiverat om ni nu har stöd för det på era ljudkort.... För lurre så lär det väl vara att aktivera detta under device settings...
rewind Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Devices >> Device Setup >> VST Multitrack >> Se till att "Direct Monitoring" inte är ifylld funkade för mig iaf 😱
Lurre (oregistrerad) Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Tack för hjälpen! Ska genast hem och prova efter jobbet. N ska alla (tre!) 😉 få VIP-biljetter till alla mina gig i framtiden! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.