Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

MarcusRombo (oregistrerad)

Alltså, seriöst, loggar ni ut?! Jag stänger bara webläsaren. Loggar ALDRIG ut. Eller loggar man kanske ut när man stänger webläsaren? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon morgonpigg? Vanligtvis inte jag, men jag ville ha lite tid i forumet så här på morgonen. Jag vaknade tio i sju, vilken är extremt ovanligt, då jag oftast vaknar tidigast halv åtta. Skolan börjar åtta men jag har så nära till skolan så det är okej, men på håret.

Men vafan bryr ni er om det? 😲

Förlåt, men jag blir så här på morgonen. Morgonen är ett riktigt knäppt ord egentligen!

Morg-onen... Låter som ett finskt efternamn. 😎🙂

Eller: ditt lilla Morgo!

MEN FAN DÅ!! Vad ere med mig?! Hej då, nu drar jag innan jag flippar ut totalt.

*flipp* julli-stupid.gif

AAAAAAHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😮😮😮julli-hyyl.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Grahn, gå och spola kallvatten på det direkt!!!

😆😄

..okej. 😱

😄

Det där var första gången idag jag var riktigt fyndig. Undrar hur många fler gånger det blir?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Skoj med ny sida! Det var länge sedan jag tog en sådan. Förresten, jag är hungrig!!!! 😆 Tror min lektion slutar om 20 min dock 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Omen allvarligt, Pazo! Fyfan vad dom var härliga! Verkligen klubbiga alltså! Brukar du spela på klubbar eller? Om du inte gör det så är det fanimej dags!! Det var jävligt bra, ska jag säga dej. Det var inte en enda låt som jag inte gillade. Såååå skööna!!! Ska bränna ner dom till nästa fest. Om det är okej för dej alltså... 😄

Vad använder du för hård-/mjukvaror? Kan man se lite studiobilder någonstans?

Hare bra!

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill också ha lunch. Men jag har gjort filmmusik till en polares 3D-animation. Ni kan få lyssna utan bild om ni vill.  😄  Den är nästan klar.

Trevligt! Vad är det för film?

Vill jag också veta. Har inte lyssnat än, men vart kan man se filmen någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, seriöst, loggar ni ut?! Jag stänger bara webläsaren. Loggar ALDRIG ut. Eller loggar man kanske ut när man stänger webläsaren? 😄

Näää jag loggar inte ut, men det låter coolare att säga "Och den mystiska mannen loggar ut" än "Och den mystiska mannen stänger webbläsaren, Firefox och stänger av Windows XP Home Servicepack 1"

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn och ro på slottet

Semester tillhör inte vanligheterna för de anställda på Silfverhus, men vissa dagar kan vara som en månads semester. Jag brukar säga att varje dag man kan hålla sig borta från greven är en bra dag. Den här veckan börjar bli en riktigt bra vecka eftersom jag nästan inte sett till greven alls. Efter att vi städat upp efter kräftskivan har jag bara stött på den gode Laurentius två gånger.

Det första tillfället var när han jagade runt som en vettvilling och undrade vem som egentligen städade på godset. Han fick tag i mig och började som vanligt att skälla. Det första som kom ur honom var att inte ens en uteliggare skulle vilja sova i hans rum, än mindre på golvet. Golvet var enligt honom dammigare än Tutankamons gravkammare. Jag sade åt honom att om han hade behagat investera i en dammsugare så skulle jag kunna dammsuga golven. Dessutom tänkte jag för mig själv att inte ens en uteliggare vill sova i närheten av en tyrann.

Nåväl, greven försvann fräsandes och hotade med att garrottera mig. Jag skrek efter honom att jag föredrog halshuggning och att det hur som helst ändå var bättre än att jobba för honom.

Sedan var det lugnt i flera dagar och jag började nästan oroa mig för att den gamle stöten gått och dött. Oro är förstås fel ord, men jag måste ju ha någon som står för lönen. Ingen av de andra hade sett till honom heller, förrän Aurelia dök upp och berättade att hon behövde Charlies hjälp.

Självklart trodde jag att det handlade om det vanliga. Hon kommer allt som oftast ner och behöver Charlies hjälp – och det är alltid Charlie – till både det ena och det andra. Bara för att retas brukar jag säga åt henne att vår kock – Göran – är tillgänglig, men han duger aldrig. Att han är homosexuell har förstås, enligt Aurelia, ingenting med saken att göra förstås. Det märkliga är att jag aldrig har sett resultatet av alla de sysslor Charlie påstås hjälpa Aurelia med…

Hur som helst behövde Aurelia Charlies hjälp med att plocka ner vår käre greve från äppelträdet utanför fröken Larssons rum. Han hade fastnat där – bokstavligen talat med byxorna nere – och hade tydligen hängt där i över ett dygn innan någon hittade honom. Att fröken Larsson är nitton år och har bröst som en kossas juver verkar tydligen ha ställt till det rejält hos greven.

Men jag fick i alla fall en ledig vecka…

😄 Jag fattar inte...? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här är lite lättare så den fattar tillomed jag 😉

Låna pengar

En tjej kommer in på ett bankkontor i Stockholms City och ber att få ett lån.

Hon säger att hon ska åka till Europa i affärer i två veckor och behöver låna 5000 kr.

Banktjänstemannen säger att han behöver någon slags säkerhet för lånet.

Så tjejen lämnar över nycklarna till en ny Rolls Royce som står parkerad på gatan utanför banken.

Detta fungerar bra, banken accepterar bilen som säkerhet för lånet.

Banktjänstemannen och de andra på banken får sig alla ett gott skratt åt en tjej som använder en 800 000 kronors Rolls som säkerhet för ett lån på 5000.

Han kör sedan ner Rollsen i bankens garage och parkerar den där.

Två veckor senare kommer hon igen, betalar tillbaka 5000 plus ränta 31,50

Banktjänstemannen säger till henne: "vi är mycket glada att Ni ville låna hos oss, men vi är en smula förbryllade."

När ni var borta kollade vi upp er och upptäckte att Ni är multimiljonär.

Det som förbryllar oss är att Ni behövde låna 5000 kronor.

Hon svarar: "Var annars i Stockholm kan jag parkera min bil i två veckor för bara 31,50????

😄😄😎😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill också ha lunch. Men jag har gjort filmmusik till en polares 3D-animation. Ni kan få lyssna utan bild om ni vill.  😄  Den är nästan klar.

Trevligt! Vad är det för film?

Vill jag också veta. Har inte lyssnat än, men vart kan man se filmen någonstans?

Ni kan inte se filmen än. Men kanske om nån vecka eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är ju kul dom där tröjorna!
okej  säger: Skulle ni vilja jobba ihop med samer och göra nåt spännande tillsammans med samisk musik?

  Cardigans säger: Vår relation till jojk dog med Jahn Teiegen!

Ja, det var dom. 🙂

Men lite arroganta! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

De har ju fått allt om bakfoten, om inte du:et i rubrikerna riktar sig till amerikaner. Det finns inga tv-serier att köpa i svenska itms. Dessutom är upplösningen 320*240 pixlar, vilket är sjukt lite. Vill man kolla på helskärm (eller tv:n) så blir det väldigt pixligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...