Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar pÄ att köpa ett nytt ljudkort med minst 24bit 96Khz inspelningsmöjligheter.

Jag anvÀnder just nu ett Creative SBlive 1024. En stor fördel med detta Àr just att jag anvÀnder mig av soundfonts vilket jag Àven önskar göra i fortsÀttningen. Ett mÄste Àr för mig Àr att göra egna soundfonts med hjÀlp av Vienna 2.3.

Finns det möjlighet att köra tvÄ ljudkort samtidigt,SBlive + M-Audio 1010LT?

Eller skulle det vara bÀttre att köpa nÄtt av Creatives nyare kort?

Eller Àr inte Creative nÄtt bra alternativ alls eftersom det sÀllan nÀmns i studioinspelningssammanhang?

Annons
Postat

Att köra 2 ljudkort samtdigt kan fungera bra, men ofta stÀller det till med en hel del strul. I ditt fall ser jag ingen riktig anledning att behÄlla Soudblaster kortet. Ladda hem den gratis Sfz VSTi pluginen frÄn www.rgcaudio.com istÀllet. Den klarar att spela upp soundfonts och om du trivs med den kan du uppgradera till Sfz+ med stöd för giga sampler och mer funktioner.

/Majken

Postat
Finns det möjlighet att köra tvÄ ljudkort samtidigt,SBlive + M-Audio 1010LT?

Japp. Åtminstone hade jag inga problem med den kombinationen dĂ„ jag hade bĂ„da installerade. Se bara till att respektive kort har ett eget IRQ.

Postat

HĂ„ll dig borta frĂ„n Creative.... Dom Ă€r djĂ€vulens pĂ„fund!!! 🙁

Om Creative sÀger jag som Max von Sydow i Exorcisten "I cast you OUT, unclean spirit!!!"

Mvh

/Metz

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.