Jump to content
Annons

problem vid panorering


dimmfrost

Recommended Posts

Så är ligger det till: om jag har ett audio spår i mono och vill panorera det så händer följande, jag panorerar till vänster = inget händer. jag panorerar till höger = ju mer jag panorerar ju mer försvinner ljudet...

när jag panorerar midi spår händer ingenting alls.

jag antar att det är någon inställning i cubase men jag vet inte...

jag använder vst 5.1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
om jag har ett audio spår i mono och vill panorera det så händer följande, jag panorerar till vänster = inget händer. jag panorerar till höger = ju mer jag panorerar ju mer försvinner ljudet...

Se till att du konfigurerat masterbussen i Cubase att vara en stereobus. Så också till att ljudkortets mjukvarumixer är konfigurerad så att den spelar upp både vänster och höger signal till respektive utgång. Slutligen kolla så att lyssningen verkligen är stereo (att du kopplat stereoutgångarna till respektive högtalare).

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är ligger det till: om jag har ett audio spår i mono och vill panorera det så händer följande, jag panorerar till vänster = inget händer. jag panorerar till höger = ju mer jag panorerar ju mer försvinner ljudet...

när jag panorerar midi spår händer ingenting alls.

jag antar att det är någon inställning i cubase men jag vet inte...

jag använder vst 5.1.

Det låter typiskt som den effekt man får om man bara lyssnar på vänster kanal...om det hjälper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...