Jump to content
Annons

Hur Tar Jag Bort Installerade Plugins


Kimrin

Recommended Posts

Varje gång jag startar pro tools frågar pogrammet om jag vill prova eller quita Noise reduction. Jag testar aldrig och jag kommer antagligen inte heller att köpa den.

Så hur slipper jag den här rutan varje gång?

Hade varit ohyggligt trevligt om man slapp.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Varje gång jag startar pro tools frågar pogrammet om jag vill prova eller quita Noise reduction. Jag testar aldrig och jag kommer antagligen inte heller att köpa den.

Så hur slipper jag den här rutan varje gång?

Hade varit ohyggligt trevligt om man slapp.

Tack!

Jösses, det var nog lite för längesedan jag pysslade med ProTools sist. Vill minnas att det finns en DAE nånting folder där plugins hamnar. Frågan är om det funkar lika på Mac och PC, men på Mac var det om jag minns rätt bara att leta igen plugins katalogen och ta bort filerna på demopluggarna man testat. Tips kan ju vara att söka på pluginens namn, tillverkarens namn eller på någon annan plugin du har installerat i ProTools.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... vad har du provat med själv?

Går det inte att avinstallera pluginen ifrån läggtill/tabort program?

Annars får du göra som Carl_b och Majken säger: Leta rätt på dll-filen och ta bort den. Tänk på att även radera eventuella poster i systemregistret. Annars är risken att du bara byter ut ett felmeddelande mot ett annat... Det finns en rad regcleaners om man söker på nätet.

Anyway, lämna alltid så mycket information du kan när du behöver hjälp. Det är inte självklart att alla vet vad du har för operativsystem, vilken noisereduction det var (sonic foundry?) etc. Ju bättre beskrivning desto lättare är det för andra att hjälpa dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång jag startar pro tools frågar pogrammet om jag vill prova eller quita Noise reduction. Jag testar aldrig och jag kommer antagligen inte heller att köpa den.

PC eller Mac?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång jag startar pro tools frågar pogrammet om jag vill prova eller quita Noise reduction. Jag testar aldrig och jag kommer antagligen inte heller att köpa den.

PC eller Mac?

Mycket bra fråga, Mac fattar jag ingenting vad gäller programinstallation och dylikt. PC däremot är himmelriket... Meeeeen sen är jag ju gammal DOS-nörd också sen unga dagar då jag trodde datorer var viktigare än kompisar och flickor. Numera tror jag inte längre utan vet säkert att så är fallet 😏

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...