Jump to content
Annons

The Ganesha - Skog i Tretakt


Betyg  

10 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      4
    • 5
      4


Recommended Posts

LÅTNAMN: Skog i tretakt

ARTIST/GRUPP: The ganesha

GENRE: Instrumentala sagor

LÅTLÄNGD: 04:15

KOMPOSITÖR: The Ganesha

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.9 Mb

STATUS: Färdigt Demo

Låtlänk

The ganesha består av fyra vilsna pojkar som bestämmde sig för att spela musik ihop.

Vi skuttade in i en studio och spelade in lite låtar Live.

Detta är en av dem. Var in blyga för att rösta och skriva kommentarer.

Titta gärna in på The Ganesha och lyssna på fler sånger.

promo2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej! räkna inte med för många svar. Detta är ju en community, så det bygger mycket på ge och ta principen. Ge gärna lite feedback till andra låtar och gör en presentation av dig själv innan du förväntar dig att folk skall ge feedback.

Hur som helst. Jag lyssnade. Det är trevligt. lite lagom proggresivt sådär. Inte mycket att anmärka på vad gäller mixning och sådär. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ndesh (oregistrerad)

Helt ok!

Vore skitsnyggt att lägga på lite fler harmonier och göra en lager på lager 3/4-sak ala Mogwai av det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

mab (oregistrerad)

Cool som fäen. Jag gillar konceptet. Jag ska lyssna på resten också.

Dock känns det som att virveln/trummorna ligger lite för högt. Det kan å andra sidan vara mina högtalare som är tveksamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Samma höga kvalitet som er andra låt på detta forumet. Denna är möjligtvis stöpt i Bo Hanssons form i större utsträckning än "Jag Vet Vad Du Gjorde..." mycket tack vare 3/4delstakten. Bastrummor gjorda av begagnade Bigpack 2-liters glassförpackningar är iochförsig inte så upphetsande; 5-litrarna låter fetare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att trummorna ligger för högt. Hela trumpaketet skulle kunna sänkas. Det är en fin låt som får mig att tänka på just skog. Det känns som en blandning av 70-tals progg och sagor och swing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spirit of Eden (oregistrerad)

Mysigt! Varför inte lägga på lite sång för att ge låten mer själ och nerv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, trummorna ligger lite högt. Alltid svårt att mixa dem... Speciellt när dem läcker in i stärkarna. Har inte reflekterat över om baskaggen är för klen, kanske borde införskaffa 5-liters Bigpacken du snacka om.

Så är det det här med sången... Visst det hade vart rätt kul, men det finns så mycket.. sång.. Det är kul försöka berätta sagor och förmedla känslor med bara musiken. Det är en stor del av hela visionen.

Tack för alla kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Virveln ligger lite högt (men jag begår ofta samma misstag själv, hehe...)

Det är en bit kvar till Dungen. Men det är helt klart en 3:a. Är mixen lite rörig kanske?

Snygg melodi. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...