Jump to content
Annons

Dist i ena högtalaren, hjälp!


Karemil

Recommended Posts

Jag har suttit med reason och efter en stund börjar det låta som distorsion ur ena högtalaren, men ljudet finns bara i reason. Inte när jag försöker spela upp mp3 etc. När jag startar om reason låter det precis lika fint som tidigare.

Är det någon som vet vad som ligger bakom detta???

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har suttit med reason och efter en stund börjar det låta som distorsion ur ena högtalaren, men ljudet finns bara i reason. Inte när jag försöker spela upp mp3 etc. När jag startar om reason låter det precis lika fint som tidigare.

Är det någon som vet vad som ligger bakom detta???

Du kanske kanske kan försöka sänka latencyn lite. Annars är det bra om du bidrar med lite info om vad du har för hård/mjukvara.

//Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

ibland börjar det knastra och spraka för mig med. jag kör mina asiodrivers på mitt audiophile 24/96 och har både minne och cpu som ska klara biffen med råge. men då jag tröttnar byter jag helt enkelt drivers till primär ljuddrivrutin eller så. det stör inte så mkt. jag pillar ju inte med klaviaturen hela tiden..

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har suttit med reason och efter en stund börjar det låta som distorsion ur ena högtalaren, men ljudet finns bara i reason. Inte när jag försöker spela upp mp3 etc. När jag startar om reason låter det precis lika fint som tidigare.

Är det någon som vet vad som ligger bakom detta???

Du kanske kanske kan försöka sänka latencyn lite. Annars är det bra om du bidrar med lite info om vad du har för hård/mjukvara.

//Christian

Hmm, bra idé, ska testa.

Allt detta kan ju bero på att jag just för tillfället kör på mobo-ljudkortet, men det har inte varit några problem innan.

Jag har en AMD Athlon 2600+ @ 1.91 GHz, 512 Mb RAM

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har suttit med reason och efter en stund börjar det låta som distorsion ur ena högtalaren, men ljudet finns bara i reason. Inte när jag försöker spela upp mp3 etc. När jag startar om reason låter det precis lika fint som tidigare.

Är det någon som vet vad som ligger bakom detta???

Du kanske kanske kan försöka sänka latencyn lite. Annars är det bra om du bidrar med lite info om vad du har för hård/mjukvara.

//Christian

Hmm, bra idé, ska testa.

Allt detta kan ju bero på att jag just för tillfället kör på mobo-ljudkortet, men det har inte varit några problem innan.

Jag har en AMD Athlon 2600+ @ 1.91 GHz, 512 Mb RAM

Kan det vara så att ditt moderkort har via chipset? Då kan man testa att uppgradera 4-in-1 drivrutinerna också. Dessa kan göra en otrolig skillnad i prestanda för kortet. Sen brukar det finnas dedikerade drivrutiner för det integrerade ljudchippet för de flesta moderkort också.

Sensmoral: Lista alltid så mycket hårdvara som du orkar när du ställer frågor 😆

//Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du ASIO-drivrutiner? Eller WDM?

Har du prövat att öka latency istället för att sänka den?

Grejen är den här nu. Reglen för bufferten går inte att flytta på, just nu står den på 720 ms och det är 15ms latency just nu och 48000 sample rate. Vet ej vad detta beror på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...