Jump to content
Annons

Electronica/Disco/Dansmusik-samarbete!


soundwaves (oregistrerad)

Recommended Posts

soundwaves (oregistrerad)

Hej!

Det är så att det hade varit kul att samarbeta med nån som gillar att göra laptop-musik. Eftersom jag mest knåpar ihop poplåtar i min dator, så tänkte jag att det hade varit skojigt att testa på nåt nytt.

Kan ju hänvisa till denna tråd för ljuduppslag:

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=8&t=12569&s=

Behöver dock inte låta EXAKT som dessa låtar, jag är öppen för mer experimentella tongångar också

Maila gärna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
soundwaves (oregistrerad)

Ingen trance helst. Det jag tänkte mig var mer åt Avalanches/Cut Copy-hållet, men det hade även varit skoj med lite mer experimentella grejer som lutar mer åt Four Tet. Det ska helst inte låta för elektroniskt utan gärna med "organiska" inslag. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
,29 June 2005, 13:49] Är också lite inne på att försöka få till något samarbete. Vilken typ av musik är du inne på Charliee?

Allt möjligt egentligen. Mycket house och elektronika. Skulle vilja fixa ihop några deep tech låtar kanske.

Själv då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, är väl mer inne på något åt electronica hållet, men det vore roligt med samarbete oberoende av gengre. Skulle man kanske kunna lämna den standard template man alltid kör... vad kör du för system?

Link to comment
Dela på andra sajter

soundwaves (oregistrerad)

damn, bara för att man lämnar forumet ett tag så frodas samarbetena 😉

Jaja, jag är fortfarande sugen på nåt...ska försöka knåpa ihop nåt för lyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...