Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

SÄg en Alesis 1622 till salue pÄ musikbörsen för en tusing... Tror det Àr 8 kanaler in/ut pÄ den, vilket Àr juste för hemmainspelning... Jag fattar att denna mixer inte Àr vÀrldens bÀsta... Men jag har tÀnk mig en mixer att ha tills jag har rÄd att köpa en riktig (Mackie Onyx den stora Àr man sugen pÄ!)

NÀr jag kollade pÄ Alesis hemsida finns det ingen information om mixern, dÄ den inte tillverkas lÀngre...

Det jag dÄ vill ha rÄd om Àr om nÄgon har en/anvÀnt en sÄdan mixer nÄngÄng? Eller kanske nÄn som har en annan billig mixer pÄ förslag?

Jag spelar in rockmusik med mitt gulliga Pearl trumset... SÄ jag behöver en hel del in/utgÄngar... (minst 5)... + att jag behöver fantommatning till mina kondensatormickar...

Förslag? 😄

Annons
Postat

Tja morta...

för en tusing borde du kunna hitta modernare mixrar Àn 1622:an

Alesis 1622 mixern borde ha minst 15 Ă„r pĂ„ nacken... har för mig att den brusade rĂ€tt kraftigt oxĂ„... 🙂

Kolla pĂ„ JAM i sthlm, dom brukar ha en uppsjö av beggade mixerbord ( som Ă€r bĂ€ttre Ă€n Alesisen )...misstĂ€nker att du vill att det ska lĂ„ta bra oxĂ„??? 😎

/D

Postat

Mm... Det var pa musikbörsen jag sĂ„g alesis mixern... jag ringde och frĂ„gade, men tydligen sĂ„ var den inte i sĂ„ roligt skick 😳 ( www.musikborsen.se btw). Min lokala musikaffĂ€r har en Soundcraft Spirit FX 16 till salu... Den mixern Ă€r supersjysst... Beg pris 6 papp dock, och de pengarna kan jag inte skaffa fram... =/ Funderar pĂ„ en Alto mixer sĂ„ lĂ€nge... Sjukt billiga mixrar... Behringer kostar rĂ€tt lite med... Brukar anvĂ€nda en 6 kanalers (2 mic 4 stereo) pĂ„ skolan. Den Ă€r vĂ€l ok, men vad ska man krĂ€va av en sĂ„n liten sak för 2 papp? 🙁

Om nÄgon vet nÄn beg, bra mixer till "roligt" pris, sÄ sÀg gÀrna till!

Tack för tippsen!

Postat
dÀr finns det nog nÄt som kan trilla ner pÄ lÀppen som en mjukglass om sommaren...

Hahaha underbart utryck 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.