Jump to content
Annons

Nice (Video Metro)


betyg  

6 röster

  1. 1. betyg

    • 1.
      0
    • 2.
      0
    • 3.
      3
    • 4.
      1
    • 5.
      0


Recommended Posts

En video som vi gjort i programmet pinnacle. Film från live spelningar blandas med lite kort och film b.la från Nice. Lite svårt att synka sången i bland eftersom låten går lite fortare live. Texten är hämtad ur verkliga livet (en tågluffning för ett antal år sen)

Nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tycker låten e riktigt bra, känns som sommar o fest i halmstad eller nått.

videon är inte lika bra. för långa transitioner (hänger inte med tempo känslan i låten), 80tals animationer o dubbelbilder som bara förvirrar kan nämnas. Bilderna är dock bra, saknar kanske lite close ups.

/zeb

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ursäkta mig, men hela videon är ett hopkok av gröna, blå och orange färger. Ska det va så? Man ser knappt nånting!! Jag kan skönja att ni sjunger nånstans på en scen med en massa folk nedanför. Bilder från Nice? Nää....inte i min fil. Ni tycks ha maxat affekterna, eller också är det nåt fel här! Tetxraden Nice kommer upp nånstans i mitten och kopieras till fyra ord. Omöjligt avgöra något om synkningen eftersom man knappt ser nåt.

Är detta Pinnacle? Tänkte själv skaffa det eventuellt. Kan man ta bort bildskakningar med det programmet?

Låten då?

Positivt:

Munspel. Kul.

Orgel. Kul.

Känna igen sig-perspektivet. Kul.

Negativt:

Texten om nån låda. Vilken låda?

För mycket videoeffekter. Hela tiden!

Ljudet dropouter lite på ett par ställen första minuten i vä sida.

Varför inte ta liveljudet i videon, så slapp ni synkproblem om såna fanns.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ursäkta mig, men hela videon är ett hopkok av gröna, blå och orange färger. Ska det va så? Man ser knappt nånting!! Jag kan skönja att ni sjunger nånstans på en scen med en massa folk nedanför. Bilder från Nice? Nää....inte i min fil. Ni tycks ha maxat affekterna, eller också är det nåt fel här! Tetxraden Nice kommer upp nånstans i mitten och kopieras till fyra ord. Omöjligt avgöra något om synkningen eftersom man knappt ser nåt.

Är detta Pinnacle? Tänkte själv skaffa det eventuellt. Kan man ta bort bildskakningar med det programmet?

Låten då?

Positivt:

Munspel. Kul.

Orgel. Kul.

Känna igen sig-perspektivet. Kul.

Negativt:

Texten om nån låda. Vilken låda?

För mycket videoeffekter. Hela tiden!

Ljudet dropouter lite på ett par ställen första minuten i vä sida.

Varför inte ta liveljudet i videon, så slapp ni synkproblem om såna fanns.

😆 

:musik

Hopkoket som du kallar det beror på att synken på sången är så dålig, så därför försöker jag trolla bort det med lite effekter. Bilder från Nice är det, har du varit där. Textraden Nice som kommer upp och delar sig i till fyra ord, just där var synken på sången så dålig. Så jag försökte att få blicken på något annat och det lyckades ju tydligen. Live ljudet blir inte så bra direkt in i en liten DVD.

Nere på cotê da zur lever vi livet må ni tro

Lever som en luffare ja här skulle man bo

inget är gratis men vinet är billigt

vi köper en låda och allting blir stiligt

Lådan är vin. (du vet vinet är billigt i Frankrike)

Pinnacle Studio Plus är det. Det det där med skakningar vet jag inget om. Kanske går det i dom dyrare pinnacle programmen

Tack för att du har lyssnat och skrivit lite vad du tycker. Det är bra att få lite feedback, oavsett om man tycker det är bra eller dåligt

/tom

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tack för svaret. Bra och dåligt. Javisst måste man kunna ta bägge. Hoppas dock det framgick att positiva delen dominerade! Jag har varit i Cannes, dock ej Nice.

Såg inga bilder från Nice. Snygg hänvisning till webbsite på slutet. Satte 3, men var fasligt nära 4.

Skönt att veta att det inte var pc:n här som ballat ur. Jag tycker då ni har tillgång till kamera kanske, borde filma låten igen med nån slags medhörning live. Helt enkelt göra en musikvideo.

Att eliminera bildskak ska gå i Pinnacle Studio version 8 och 9. Har stött på två st

nu som haft Pinnacle men som inte använt funktionen ifråga. Plus står väl för en finare bättre utbyggd variant. Ni hade nog inte behövt använda funktionen.

Apropå texten. Jag tyckte ni sjöng om nåt piller. Och en låda. Greppade inte riktigt innebörden. Ska flukta in hemsidan nu.

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...