Jump to content
Annons

Recommended Posts

Nån som brukar använda de? Jag har det i ett par låtar... Kan få stört sköna pads... men iaf.. Den suger CPU som faen va?!

Räcker med att jag har två sytrus igång så laggar datorn r*v... Tycker jag är ganska tråkigt eftersom jag vill använda den så mycket... ni har inget förslag på nån liknande Vst som inte suger lika mycket CPU ?!

Tjing!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tycker 'Sytrus' pluggen är dödsskön. både till bas och pads/strings.

mm till pads är den en killer..! 😉 Men när jag använder den till bass så tycker jag den förlorar kraft imellan åt.. svårt att förklara... Vilket är synd...

3xOsc tycker är bättre till bass...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir vad man gör det till 😛 Nae men ärligt talat så förstår jag dig, vissa ljud man får fram som man tycker e grymma överröstas oftast av antingen lead eller riff eller liknande saker.

yes..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju också sampla ljudet.... så slipper du ha moduelen sitta i bakgrunden o dra CPU hela tiden.

Oh, de var smart... 😛 Tackars... 😛

Nästan på samma sätt kan du göra om du kör effekter:

Kör den "solo", ratta effekten (framför allt om den ligger så att den tar en loop eller mer, som svepande LP-filter e.dyl.) o streama sedan ut den till wav.

Importera den sedan igen o spela upp den genom att köra den som "ett trumslag" så har du dessutom sparat CPU för effekterna! 😄

Beror ju på hur mycket mer kraft du vill spara (Du blir ju lite begränsad på det här sättet), men i ett kritiskt läge så...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Du har ett demo av sytrus syntarna...

De är ett separat program som bara finns i demo i veration 4 av fl men i v 5 har de integrerat syntarna så man har hela...

(Detta finns i det största packet de mindre vet jag inget om...) 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...