CmMusic Postat 25 januari Postat 25 januari (redigerat) Fick ett infall att skriva lite typ punk musik, Detta är i väldigt tidigt stadie så den är helt omixad ( har egentligen bara spelat in och slängt på lite dist på gitarrena) frågan är, är den för enformig? Sen funderar jag på att spela in en till gitarr stämd i drop D rakt i mitten också, eller är den brötig nog? sen kanske någon punk fantast kan svara på ifall jag ska hålla produktionens rätt simpel och rå eller ifall jag ska lägga till mer spår med mer instrument. tack Punk_130bpm_Gmajor_01_23_prod_beta1.mp3 Redigerat 19 timmar sedan av CmMusic 1
Discipuli Postat 25 januari Postat 25 januari Ledsen, men detta låter gamla HoobasTank som fn. Skitbra!
CmMusic Postat 26 januari Trådstartare Postat 26 januari Tack, idén föddes ur ett riff och ett samtal på jobbet 😀 Den är inte för enformig? Jag hade tänkt att lägga till lite mer gitarrer och grejer och framför allt fixa till slutklämmen och andra vers, prechorus delen. Kan behöva spela om lite med, lead gitarren är mest massa improvisation så är rätt så otajt
Discipuli Postat 26 januari Postat 26 januari 6 timmar sedan sa CmMusic: Tack, idén föddes ur ett riff och ett samtal på jobbet 😀 Den är inte för enformig? Jag hade tänkt att lägga till lite mer gitarrer och grejer och framför allt fixa till slutklämmen och andra vers, prechorus delen. Kan behöva spela om lite med, lead gitarren är mest massa improvisation så är rätt så otajt "Direktsändnings" versionen av bilaga, då kan jag inte spela upp hela låten. Så kan inte säga om hela.
CmMusic Postat Tisdag kl 15:08 Trådstartare Postat Tisdag kl 15:08 (redigerat) Jag ser inget om någon "direktsändning" bara dragit in hela filen bättre så här? Punk_130bpm_Gmajor_01_23_prod_beta1.mp3 Redigerat Tisdag kl 15:09 av CmMusic
Discipuli Postat Tisdag kl 21:02 Postat Tisdag kl 21:02 5 timmar sedan sa CmMusic: Jag ser inget om någon "direktsändning" bara dragit in hela filen bättre så här? Punk_130bpm_Gmajor_01_23_prod_beta1.mp3 7.32 MB · 31 nedladdningar Safari browser. Jag hör till några sekunder över refrängen.
Discipuli Postat Tisdag kl 21:05 Postat Tisdag kl 21:05 1 minut sedan sa Discipuli: Safari browser. Jag hör till några sekunder över refrängen. Det händer något när det görs en drag o släpp, jämfört med klicka för att välja filer knappen.
CmMusic Postat Onsdag kl 20:54 Trådstartare Postat Onsdag kl 20:54 testar att bifoga då istället Punk_130bpm_Gmajor_01_23_prod_beta1.mp3
Discipuli Postat Onsdag kl 23:03 Postat Onsdag kl 23:03 2 timmar sedan sa CmMusic: testar att bifoga då istället Punk_130bpm_Gmajor_01_23_prod_beta1.mp3 7.32 MB · 24 nedladdningar Funkar inte.
CmMusic Postat Torsdag kl 05:32 Trådstartare Postat Torsdag kl 05:32 Misstänker mobil webbläsaren som gör problem, fungerade fint på min dator.
CmMusic Postat Lördag kl 22:52 Trådstartare Postat Lördag kl 22:52 Du har rätt när det kommer till sången, Jag använder AI som ett "vokalist instrument", detta är helt omixat och obehandlat så det låter nog mer ai nu än färdig demo, alla instrument är dock "riktiga" eller så riktigt ezydrummer och en DI gura med guitar rig på slängt kan vara
Discipuli Postat igår kl 01:00 Postat igår kl 01:00 2 timmar sedan sa CmMusic: Du har rätt när det kommer till sången, Jag använder AI som ett "vokalist instrument", detta är helt omixat och obehandlat så det låter nog mer ai nu än färdig demo, alla instrument är dock "riktiga" eller så riktigt ezydrummer och en DI gura med guitar rig på slängt kan vara Det där EZ svenska toontracks? mjukvara är något som jag tyvärr inte satsat på. men hör fler och fler som gör bra grejer med det. Denna låten är inget undantag.
CmMusic Postat 19 timmar sedan Trådstartare Postat 19 timmar sedan Yes det är toontrack, EZdrummer 3, det är faktiskt riktigt trevlig mjukvara, trummorna låter bra och är lätta att jobba med, nu kan du höra hela låten högst upp i tråden, la in den på soundcloud
Discipuli Postat 16 timmar sedan Postat 16 timmar sedan 2 timmar sedan sa CmMusic: Yes det är toontrack, EZdrummer 3, det är faktiskt riktigt trevlig mjukvara, trummorna låter bra och är lätta att jobba med, nu kan du höra hela låten högst upp i tråden, la in den på soundcloud Ja jag har förstått att det är en bra mjukvara, har dock mycket om just trummor att lära mig i Logic. Men finns på radarn. Bra låt. Vem är den där Karen? 😬
CmMusic Postat 8 timmar sedan Trådstartare Postat 8 timmar sedan (redigerat) Låten är tänkt som lite punkig modern samhällskritik, https://www.urbandictionary.com/define.php?term=karen typ HR tyranni 😀 Den är inte för inte för tjatig? Redigerat 8 timmar sedan av CmMusic 1
Discipuli Postat 3 timmar sedan Postat 3 timmar sedan 4 timmar sedan sa CmMusic: Låten är tänkt som lite punkig modern samhällskritik, https://www.urbandictionary.com/define.php?term=karen typ HR tyranni 😀 Den är inte för inte för tjatig? Om HR tyranni? För tjatig? Inte möjligt. Ta den där CoC och dra den så långt det går i låten. 👍
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.