Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fick ett infall att skriva lite typ punk musik, Detta är i väldigt tidigt stadie så den är helt omixad ( har egentligen bara spelat in och slängt på lite dist på gitarrena)

frågan är, är den för enformig?  Sen funderar jag på att spela in en till gitarr stämd i drop D rakt i mitten också, eller är den brötig nog? sen kanske någon punk fantast kan svara på ifall jag ska hålla produktionens rätt simpel och rå eller ifall jag ska lägga till mer spår med mer instrument. tack 

Redigerat av CmMusic
  • Gilla 1
Annons
Postat

Tack, idén föddes ur ett riff och ett samtal på jobbet 😀 Den är inte för enformig? Jag hade tänkt att lägga till lite mer gitarrer och grejer och framför allt fixa till slutklämmen och andra vers, prechorus delen.  Kan behöva spela om lite med, lead gitarren är mest massa improvisation så är rätt så otajt 

Postat
6 timmar sedan sa CmMusic:

Tack, idén föddes ur ett riff och ett samtal på jobbet 😀 Den är inte för enformig? Jag hade tänkt att lägga till lite mer gitarrer och grejer och framför allt fixa till slutklämmen och andra vers, prechorus delen.  Kan behöva spela om lite med, lead gitarren är mest massa improvisation så är rätt så otajt 

"Direktsändnings" versionen av bilaga, då kan jag inte spela upp hela låten. Så kan inte säga om hela. 

Postat
1 minut sedan sa Discipuli:

Safari browser. Jag hör till några sekunder över refrängen.

IMG_7241.png

Det händer något när det görs en drag o släpp, jämfört med klicka för att välja filer knappen.

IMG_7242.jpeg

Postat

Misstänker mobil webbläsaren som gör problem, fungerade fint på min dator. 

Postat

Du har rätt när det kommer till sången, Jag använder AI som ett "vokalist instrument", detta är helt omixat och obehandlat så det låter nog mer ai nu än färdig demo, alla instrument är dock "riktiga" eller så riktigt ezydrummer och en DI gura med guitar rig på slängt kan vara 

Postat
2 timmar sedan sa CmMusic:

Du har rätt när det kommer till sången, Jag använder AI som ett "vokalist instrument", detta är helt omixat och obehandlat så det låter nog mer ai nu än färdig demo, alla instrument är dock "riktiga" eller så riktigt ezydrummer och en DI gura med guitar rig på slängt kan vara 

Det där EZ svenska toontracks? mjukvara är något som jag tyvärr inte satsat på. men hör fler och fler som gör bra grejer med det. Denna låten är inget undantag. 

Postat

Yes det är toontrack, EZdrummer 3, det är faktiskt riktigt trevlig mjukvara, trummorna låter bra och är lätta att jobba med, nu kan du höra hela låten högst upp i tråden, la in den på soundcloud 

Postat
2 timmar sedan sa CmMusic:

Yes det är toontrack, EZdrummer 3, det är faktiskt riktigt trevlig mjukvara, trummorna låter bra och är lätta att jobba med, nu kan du höra hela låten högst upp i tråden, la in den på soundcloud 

Ja jag har förstått att det är en bra mjukvara, har dock mycket om just trummor att lära mig i Logic. Men finns på radarn.

Bra låt. Vem är den där Karen? 😬

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.