Jump to content
Annons
  • 0

digital porta med enkel överföring till fl studio?

Fråga

Postat

Hej, jag skulle vilja hitta en enkel digital portastudio med minst 6 kanaler, där det är lätt att sedan överföra till fl studio, då jag tycker portastudio med dess reglage känns bekvämare att göra grundidén i.

Jätteglad om nån har tips?

7 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat

Ett vanligt interface och en laptop? Vad kan du mer behöva om du ändå skall ta in det i FL?

Portastudio konceptet känns överspelat?

• Gilla 1
Annons
  • 0
Postat

Jo, men jag gillar att kunna för inspelning på annan plats, och sen enkelt kunna överföra till datorn. Inspirationen försvinner, tycker jag, när man sitter i datormiljö. Antagligen för jag inte hanterar det lika bra. Gillar hela grejen med porta, men vill ha redigeringsmöjligheten från datormiljön:)

• Gilla 1
  • 0
Postat

Dessa funderar jag på som alternativ: 

Tascam DP-24SD  8 in  (ganska tung)
Tascam DP-03SD (Även batteridriven, men bara 2in)
Zoom R20  Större skärm, överskådlig, men med färre reglage än 24an. Färre kanaler för samtidig inspelning än 24an, inga drumpadsknappar
Zoom R24 (har även batterier, och trumpadsknappar, samt om jag förstått rätt, bättre rytmdel)
Har tidigare använd Roland 1680 som är en väldigt kapabel studio men begränsad då den ju tyvärr inte har något smidigt sätt för överföring till datormiljö. 

• Gilla 1
  • 0
Postat

Jag tror att det går att föra över via USB oxå! 

Zoom kan även användas som ljudkort till datorn! 

Kolla specarna! 

• 0
Postat

Flerkanalsinspelning går ju också med en Iphone/Ipad.

Man måste inte ha ett ljudinterface, Iphone/Ipad-micken funkar rätt bra.

Garageband ingår.

Auria App är relativt dyr, men mer ett riktigt DAW.

MultiTrack av Harmonicdog är väl rätt mycket portastudio som jag använde med en gammal Ipod 2 och kopplade en SM57 till headsetingången.

https://www.harmonicdog.com/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.