Dylfnert Postat 1 timme sedan Postat 1 timme sedan Gammal man gör så gott han kan så det tog lite tid men nu jävlar i det. Det är väl ångmaskinsläget för dom flesta förstås men jag tycker det är intressant. Kort sagt här blir det ingen app musik gjord utan mina Gamla ADA8200 har fått nya kompisar från samma tillverkare så antingen kan dom funka som preampar eller ADAT enheter. Slangar man över från adat in till ut så blir det en enhet med 8 av varandra oberoende preampar av en ADA8200. Kopplar man dom mot en Uphoria UMC 1820, Behringers typ 8 kanaler (eller hur man vill räkna) USB ljudkort så får man 16 inputtar, kanske inte med den super högsta upplösningen men vem hör så bra i min ålder så det blir nån skillnad. Jag minns för 15 år eller nåt när jag köpte mitt första M-Audio Delta 1010 så kostade det runt 7000 spänn, nu får du ge under 2000 för samma typ av kort. Frågan är väl bara vad jag ska med två 16 kanalers anläggningar när all jag kände som höll på med musik har dragit upp på övervåningen. Men skojj att mecka lite och så håller det väl knoppen igång lite kanske.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.