Henric Svensson Postat Söndag kl 11:17 Postat Söndag kl 11:17 Hej på Er! Köpte mej en ny lapsteel, det blev en Duesenberg Fairytale. Lapsteelen är utrustad med två roliga sträng bändare så man kan säga att det blir lite som en pedalsteel med två fotpedaler som stämd i ett öppet D höjer A strängen ett helt tonsteg och höjer F# ett halvt tonsteg. Detta ger lite mer möjligheter i spelandet och för att pröva på la jag upp bollen med ett lugnt countryprojekt i F-dur. Som vanligt kul att höra Era synpunkter på det färdiga resultatet! Mvh Henric När dagen sakta gryr Text & Musik Henric Svensson 202510 Varje morgon när jag vaknat Tar jag din hand och viskar ömt Du är min bästa vän Säg älskar du mej än Kommer du för alltid stanna kvar När vi vandrar vägen fram I en härlig sommarbris Då älskar vi på vårt vis Kom ta min hand När dagen sakta gryr Vi vandrar genom livets skiften Delar tårar skratt och sorg Du är min trygga hamn När havet stormar vilt Kommer du för alltid stanna kvar När vi vandrar vägen fram I en härlig sommarbris Då älskar vi på vårt vis Kom ta min hand När dagen sakta gryr När vi vandrar vägen fram I en härlig sommarbris Då älskar vi på vårt vis Kom ta min hand När dagen sakta gryr Kom ta min hand När dagen sakta gryr 1
Jonatan Lundin Postat Söndag kl 16:58 Postat Söndag kl 16:58 Dansbandsveckan nästa! Kanonbra låt. Det enda jag reagerade på vis en första spontanlyssning är körerna som inte är helt tajta med lead, samt att körerna är ganska starka, samt höga i övre frekvenserna. Kanske någon detalj att se över. Men annars en skön lyssning som vanligt. 1
Henric Svensson Postat Söndag kl 18:46 Trådstartare Postat Söndag kl 18:46 1 timme sedan sa Jonatan Lundin: Dansbandsveckan nästa! Kanonbra låt. Det enda jag reagerade på vis en första spontanlyssning är körerna som inte är helt tajta med lead, samt att körerna är ganska starka, samt höga i övre frekvenserna. Kanske någon detalj att se över. Men annars en skön lyssning som vanligt. @Jonatan Lundin -Tack för din input, ska kolla över körerna!
Henric Svensson Postat Söndag kl 21:09 Trådstartare Postat Söndag kl 21:09 (redigerat) @Jonatan Lundin -Har gått igenom körerna igen, hade nog varit lite för snäll i redigeringen av sluten på fraserna, justerat lite hårdare, sänkt ett uns på toppdiskanten och ett myrben ner i volym, känns som det blev bättre! -Än en gång tack för konstruktiv feedback! Redigerat Söndag kl 21:47 av Henric Svensson
Håkan Ström Postat Söndag kl 23:48 Postat Söndag kl 23:48 Din nästa singel borde landa på radiolistorna för klassiska skånska dansbands melodier. Men återstår lite putsande med sång timingen? Det var min känsla. I övrigt Danne stråhed. Move over. 1
Henric Svensson Postat Måndag kl 19:17 Trådstartare Postat Måndag kl 19:17 19 timmar sedan sa Håkan Ström: Din nästa singel borde landa på radiolistorna för klassiska skånska dansbands melodier. Men återstår lite putsande med sång timingen? Det var min känsla. I övrigt Danne stråhed. Move over. Vi bor nästan grannar jag & Danne, bara ett stenkast ifrån! Har lirat med honom ett par gånger faktiskt! När en flicka talar skånska är ju en klassiker! 1
Henric Svensson Postat Måndag kl 19:20 Trådstartare Postat Måndag kl 19:20 Lyssnat lite i bilen på väg till och från jobbet - har gjort några myrbensjusteringar på leadsången, tyckte den var lite hård i det övre mellanregistret! Börjar kännas färdigt nu! Tack för alla kommentarer!
Håkan Ström Postat Måndag kl 20:07 Postat Måndag kl 20:07 48 minuter sedan sa Henric Svensson: Vi bor nästan grannar jag & Danne, bara ett stenkast ifrån! Har lirat med honom ett par gånger faktiskt! När en flicka talar skånska är ju en klassiker! Se där! Ja absolut en klassiker.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.