Henric Svensson Postat 7 timmar sedan Postat 7 timmar sedan (redigerat) Hej på Er! Inte varit mycket tid för musik senaste tiden men nu blev det äntligen en låt färdig - började på detta projektet 202506 och först nu i September blev den klar - segt, men så är det när man bor i hus, mycket att göra på sommaren! Låten fick titeln I vinden hörs min sång en countrylåt med Svensk text. Kort om projektet: Ackeguran inspelad med en Shure SM 57 stämd i öppet D Fender telecastern är stämd i Drop D Lapsteelen är en Gretsch Electromatic stämd E G D G H E Trummorna är Handy Drums av GoranGrooves spelat med vispar Basen är en Precision Bass Har använt Logic, diverse pluggar från Logic, Safari Pedals, Universal Audio, Fab-filters När texten skulle skrivas tog jag hjälp av en Ai-sida jag hittade på nätet för att få lite uppslag sen gick det av bara farten! Sången är inspelad med en Shure SM 57 Mastrad i Logic I vinden hörs min sång Text & Musik Henric Svensson 202509 Där på landet i en gammal lada Står en traktor ganska ful och rostig Men motorn den trummar ryker och brummar Lyssna noga för i vinden hörs min sång Jag kör genom leran genom dyn Jag flyger som fågeln högt i skyn Jag har både skördat jag har sått Sett frön som gror för att sedan vissna bort En viktigt faktor i min röda traktor Att fåran blir rak när vi tiltorna vänder Men motorn den trummar ryker och brummar Lyssna noga för i vinden hörs min sång Jag kör genom leran genom dyn Jag flyger som fågeln högt i skyn Jag har både skördat jag har sått Sett frön som gror för att sedan vissna bort Men motorn den trummar ryker och brummar Lyssna noga för i vinden hörs min sång Redigerat 7 timmar sedan av Henric Svensson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.