Jump to content
Annons

En Kärlekssaga!


Jaha hur smakar det här då?  

10 röster

  1. 1. Jaha hur smakar det här då?

    • 1 - Oxfilé
      3
    • 2 - Rotmos
      1
    • 3 - Surströmming
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: En Kärlekssaga!

* ARTIST/GRUPP: Daniel Hornwall feat. Djonas

* GENRE: Cirkusrock kanske 😑

* LÅTLÄNGD: 05:16

* KOMPOSITÖR: Daniel Hornwall

* ARRANGEMANG: Jonas Ekestubbe

* EV. MEDVERKANDE: Jonas Ekestubbe

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.03 MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Låten finns här. Klicka på låten "En Kärlekssaga" (attitude.nu).

Prova även att klicka här om inte den första länken fungerar (demomusic.nu).

Hej!

Här kommer en ny låt från mig. Hoppas det ska smaka väl. 🙂

All kritik är välkommen!

//Daniel

Redigerat av Daniel.Hornwall
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen som vill tycka nåt !? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Hornwall!

Att vilja är inte detsamma som att kunna - länken bjuder på "servern kan inte hitta...".

Om man tycker bäst om oxfilé - blir det bara en 1:a då??

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...konstigt jag kollade precis och det funkade. 😳

Prova med att högerklicka och välj...."save target as...."

//Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nu började den försiktigt att ladda men så kom ett Microsoft Explorer-mess upp: "Åtgärden tog för lång tid".

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny länk uppe nu. Hoppas det funkar bättre. 😄

//Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit va bra.... Detta är sånt jag skulle kunna köpa. 🙂

Lite Rosenström över låten.

Men jag kan tycka att det blir tjatigt eftersom det är så mycket text och låten är så lång. Men Iofs, så är det just det som gör att låten blir så cool.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh, jag vet inte om man får säga såhär men jag tycker att skånskan förstör allting. 😆

Det känns som Peps Persson revival. Det kanske är en komplimang för dig iochförsig. Får hoppas på det 😄

Dessutom känns texten krystad. Det känns som om du läser från baksidan av ett mjölkpaket eller nått.

Och längden på låten, ja, du är nog själv medveten om att den är lite provocerande.

Dock så har du ju ett rätt hårt tunggung i grunden vilket gör att låten klarar sig hyffsat bra ändå.

Basen, trummorna, orgeln...allt sitter där det ska.

Så:

+ Arret, instrumenten, produktionen

- Skånskan, texten, längden

P.S Skumma betygsalternativ. Jag hatar oxfilé. D.S

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tyvärr funkar det inte alls! Det absoluta sämsta jag någonsin hört! Det är djävlar i mig beklämmande! Att jag ska behöva ägna tid åt det här...

Vad jag menar är inte låten! Jag menar att det inte funkar att ladda ned och livehöra låten. Antagligen är det väl min förbannade Internetuppkopplings fel. Jag kan lyssna på 2 sekunder, därefter 5-10 sekunders tystnad, därefter 2 sek musik igen o.s.v. i oändlighet. Det är inte hållbart!

Det värsta är att det ÄNTLIGEN kommer en låt med en massa go hammondorgel. Fan! Jag som tänkte köpa nån sån, samplad eller nåt. Därför måste jag fråga: Vad är det för orgelljud? Äkta Hammond B-3? En Hamond XB-1? Nån mjukvara - vilken? Annan hårdvara - vilken?

Synd. Jag hade säkert satt högt....eeehhh valt lämplig maträtt.

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Myrli. Din ord värmde i mitt smutsiga hjärta!

Måste berätta vart jag spelade den också. Jag spelade låten på min kristna folkhögskola. på deras inofficiella melodifestival. Jag lär mig måla uppe i oskarshamn och här finns även en musiklinje. så fick jag för mig att delta och skrev denna låtem som ett bidrag. Ingen kollade upp låten innan. Så ingen censur-kanal kallades in innan. Publikreaktionerna var dom bästa på länge. Vissa satt å garvade. Medan andra bara skakade på huvudet. Visste förstod inte skånskan och satt och smålog å stampade takten. medan en och annan farbror letade i sin bröstficka efter hjärtmedicinen. Summa summarum. Efter spelningen fick jag komplimanger av prydliga och ordentliga damer för den smäcktande balladen. Medan andra gav mig en klapp på axeln och sa att dom tyckte att det var det roligaste som någon hade gjort på länge. Medan vissa undvek och säga någonting alls på grund av att dom hade förstått texten och verkligen inte gillat humorn i det hela. Eller skånskan. eller att den var för lång. Eller vad det nu annars kan vara. Men tillfredsställer man alla så gör man ju också egentligen fel någonstans.

Pluffo. Jag kan hålla med både dig och Myrli om att den är ganska lång. men det är svårt att få hela familjen avverkad på 3 minuter så jag hoppas på lite förståelse. Skånskan är dock här för att stanna. tycker det känns bättre än att lägga sig an med rikssvenska. sjöng mycket på rikssvenska tidigare( Hur stavar man till rikssvenska? Riksvenska, Riks-svenska? Men känner mig mer bekväm iskånskan. och det är ju egentligen inte så konstigt. Även om inte allar gillar det eller kanske fattar vad man säger osv. Kul att du tyckte att produktionen var bra. Så blir djonas glad. Det är med hans hjälp som det blir något inspelat å upplagt över huvudtaget. Men om du inte gillar oxfile så är det ju där du ska sätta ditt betyg! det är ju logiskt 😉

Till Musik kan jag bara beklaga. det funkar för mig. men håller med dig om att det hela är oacceptabelt. Nästa steg är väl incestbetonade schlagerlåtar??? Vem vet? Oxfile är gott tycker jag. 🙂

Högaktningsfullt!

Daniel Hornwall.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Hornwall:

"Nästa steg är väl incestbetonade schlagerlåtar???"

Replik:

VA? Hur tänker du nu?!

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hmm ledsen att denna sidan inte funkar för somliga. jepp. det är väl demomusic.nu som strular. för att det är där en ligger, attitude länken verkar funka bra iallafall.

Incestbetoningen. är ganska tydlig om man lyssnar på texten. vilket var precis vad jag menade. Beklagar om min ironi misstolkas.

Hela grejen med låten var att göra den så skadad textmässigt som möjligt för att driva med hela hjärta- smärta grejen som existerar i mycket av radions populärmusik. Men att göra sveket ännu värre och dessutom gå över gränsen för vad som är socialt accepterat.

Behöver jag säga mer. det var därför jag överhuvudtaget spelade in den och skrev den från första början. Vissa tycker det är kul andra inte. Vissa fattar andra fattar inte. Nån av de 4 utgångarna hamnar man i.

Kram Daniel

Redigerat av Daniel.Hornwall
Link to comment
Dela på andra sajter

Musik! Sorry. lite ute i det blå idag. kolla attitudelänken om du vill den borde verkligen funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det värsta är att det ÄNTLIGEN kommer en låt med en massa go hammondorgel. Fan! Jag som tänkte köpa nån sån, samplad eller nåt. Därför måste jag fråga: Vad är det för orgelljud? Äkta Hammond B-3? En Hamond XB-1? Nån mjukvara - vilken? Annan hårdvara - vilken?

Tjena!

Om du vill musik kan du ju adda mig på msn djonas46@hotmail.com så kan vi ta det där. Syntljudet kommer från min keyboard och heter rock.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...