Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej. 
Behöver lite hjälp av fräscha öron. Gjort om denna låt på olika vis i 6 månader. Nu känner jag att det får vara nog med arrangemang och sånt och har gått på mixen. Men jag går vilse hela tiden och vet inte riktigt var jag är på väg. Vad tycker ni? 
 

https://mixup.audio/track/aThtXXhi70

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men det där är ju inte EDM ?! 😉  Det låter ju som av en musical, cabaree, teater, ... rak av scenen ... spelad med riktiga instrument och en engagerad röst ... för mig låter det som 'live on stage', där rösten kommer fram lite extra. Kunde inte riktig höra all text, men jag hör inte så bra längre ... slutet kändes något plötsligt men allt som allt är sjuk imponerat, vill också göra son musik ...

 

LISA SIMPSON SAX.jpg

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa HomerJSimpsson:

Men det där är ju inte EDM ?! 😉  Det låter ju som av en musical, cabaree, teater, ... rak av scenen ... spelad med riktiga instrument och en engagerad röst ... för mig låter det som 'live on stage', där rösten kommer fram lite extra. Kunde inte riktig höra all text, men jag hör inte så bra längre ... slutet kändes något plötsligt men allt som allt är sjuk imponerat, vill också göra son musik ...

 

LISA SIMPSON SAX.jpg

Haha. Åh nej?! Är det inte??? Attans… 

ja jag kan inte låta bli att dra mot kabaré/musikal hållet med mina egna produktioner. Växt upp med den typen av musik. Tack för kommentarerna. 🙂 värmer! Spelar alla instrument själv. Att mixa sin egen röst är svårt. Åsså gångrar man det med 7 till för de andra instrumenten så blir det fan omöjligt att inte fokusera på spelet och inte på mixen. Men visst är det för mycket 150-200hz i basklarinetten? För mycket ludd och för lite rejäl botten?? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...