Jump to content
Annons

På konsert


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag ska på konsert imorgon. Jag har fått balkongplats, men vet inte om det finns balkonger där. Riktiga alltså! När jag i höstas var på Cirkus i Sthlm, så hade jag också balkongplats, men det var ju bara en "vanlig" sittplats nära mixerkillen, bland alla andra... Varför heter balkong när det inte är det?

Jag funderar på att köpa en kikare imorgon fm för kvällens konsert. Är det en bra idé? Jag är rätt trött på att inte kunna se figurerna på scenen. Samtidigt vill jag sitta långt bak och skona hörseln. Vet ni någon bra liten kikare för 400 spänn?

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag fick en kikare av tjejen, som hon hade köpt för typ 50 spänn på Biltema. Ingen värsting precis men den funkar perfa för mig att kika på båtar och fartyg från mitt "studio"/musikmakar-fönster. Och man ser bra långt i den oxå. Vet dock inte brännvidden/zoomningen på den. Men den funkar tillfredställande. Tror att den även skulle funka bra på en konsert.

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bör ha en så kallad teaterkikare med dig. De kan se lite "fjolliga" ut men de är bra. Använd inte en vanlig all-roundkikare! Du bilr yr i huvudet och trött i ögonen för scenen är trots allt för nära.

Med all-roundkikare menar jag en sådan där liten fickkikare folk har ute i naturen. De har en förstoringsgrad på cirka 8x. Vanligen står det till exempel 7x22, 8x22 eller 10x25 på dem (7ggr förstoring 22 mm öppning/ljusstyrka)

En teaterkikare har 3x eller max 4x förstoring. Det är en sådan du skall ha för det är lagom på teatern. Då ser du bra utan att bli trött. Bekymra dig inte om ljusstyrkan på den för scenen är tillräckligt ljus för alla kikare.

/Fredrika Moberg

rediger: stavfel

Redigerat av Fredrikmo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...