Jump to content
Annons

Spion-epiphone?


matsumoto

Recommended Posts

Jag har suttit uppe hela natten nu och spelat in gitarr i min studio, när jag ska vrida upp volymen i hörlurarna så hör jag någon som pratar!

Efter en stunds lyssnande hör jag att personen pratar RYSKA!

Det var tydligen rysk radio eller något sådant som min epiphone plockade upp:)

Detta har hänt förrut i repan, att skumma signaler har tagit sig in i stärkaren, jag trodde då att det var stärkaren som tog upp signalerna men nu är det bevisat att det är gitarren!

Har tillverkaren något slags avtal för spionagemateriel med regeringen kanske?

haha. var bara tvungen att berätta för någon:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta är ett mycket vanligt fenomen. Apparaterna fungerar som antenner för radiosignaler och radiosignalerna kan i flera fall höras, särskilt om apparaterna eller anslutna kablar är dåligt skärmade. Ibland hörs ryska radiostationer i telefonerna också (analoga telefoner). AV hävd har sovjetiska och senare ryska stationer haft extremt starka sändare som slår igenom allt möjligt.

Se till att skärma av grejorns så bra som möjligt och är du inte säker på att du lyckats med detta är det en god idé att provlyssna en inspelning du just gjort innan du spelar in något viktigt för det är inte säkert att du hör radion genom medhörningen; den kan ju plockas upp av utrustningen och spelas in senare i kedjan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...