Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ er Studioiter...

Jag har en gammal gitarr som ser ut som en Les Paul typ och mÀrket Àr Belamy. Funderade pÄ att renovera den dÄ den Àr ganska sliten, behöver nytt volymvred bland annat.

Vill helst fixa orginal, men hur jag Àn sökt pÄ google, youtube etc sÄ hittar jag ingenting om dessa gitarrer?

Är det nĂ„gon som vet var mĂ€rket kommer ifrĂ„n, om det gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ delar etc. Finns Ă€ven serienummer ingraverat pĂ„ halsen, men hittar ingenstans dĂ€r man skulle kunna lura ut hur gammal den Ă€r.

Tacksam för all info ni kan ge.

MVH

Andréas

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det Àr vÀl troligtvis ett mÀrke som fanns under en begrÀnsad tid och upphörde existera för att man sÄlde för lite. Det finns ju fler sÄna genom Ären. FÄ tag pÄ delar kan du nog glömma men det gÄr ju alltid ersÀtta med andra delar sÄ det behöver du knappast oroa dig för, antingen om du lÀmnar in den eller fixar den sjÀlv.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jo det dÀr hittade jag med direkt och sÀkert ts men det ger ju ingen tillrÀcklig info

Postat

Om vilka potar som satt i dom nej det Àr ju sant men precis som du sÀger sÄ gÄr dom att ersÀtta dÄ i princip alla kopior frÄn den tiden sög ganska hÄrt pÄ olika sÀtt sÄ det ska vara ganska lÀtt att hitta. StÄr nÄt om pickuperna dock men om det var original det framgick inte som jag sÄg i alla fall.

Men man kanske kan ringa och frÄga typ det var lite det jag tÀnkte med mitt tips.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.