Kornsan Postat 28 december 2018 Postat 28 december 2018 Hej pĂ„ er Studioiter... Jag har en gammal gitarr som ser ut som en Les Paul typ och mĂ€rket Ă€r Belamy. Funderade pĂ„ att renovera den dĂ„ den Ă€r ganska sliten, behöver nytt volymvred bland annat. Vill helst fixa orginal, men hur jag Ă€n sökt pĂ„ google, youtube etc sĂ„ hittar jag ingenting om dessa gitarrer? Ăr det nĂ„gon som vet var mĂ€rket kommer ifrĂ„n, om det gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ delar etc. Finns Ă€ven serienummer ingraverat pĂ„ halsen, men hittar ingenstans dĂ€r man skulle kunna lura ut hur gammal den Ă€r. Tacksam för all info ni kan ge.  MVH AndrĂ©as
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 december 2018 Postat 29 december 2018 Det Àr vÀl troligtvis ett mÀrke som fanns under en begrÀnsad tid och upphörde existera för att man sÄlde för lite. Det finns ju fler sÄna genom Ären. FÄ tag pÄ delar kan du nog glömma men det gÄr ju alltid ersÀtta med andra delar sÄ det behöver du knappast oroa dig för, antingen om du lÀmnar in den eller fixar den sjÀlv.
GÀst Postat 29 december 2018 Postat 29 december 2018 (redigerat) http://rindoretro.se/gitarrgalleri.html http://www.rindoretro.se/productssimple2.html hÀr kanske finns lite info och pÄ modersmÄlet till och med. Redigerat 29 december 2018 av GÀst
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 december 2018 Postat 29 december 2018 Jo det dÀr hittade jag med direkt och sÀkert ts men det ger ju ingen tillrÀcklig info
GÀst Postat 29 december 2018 Postat 29 december 2018 Om vilka potar som satt i dom nej det Àr ju sant men precis som du sÀger sÄ gÄr dom att ersÀtta dÄ i princip alla kopior frÄn den tiden sög ganska hÄrt pÄ olika sÀtt sÄ det ska vara ganska lÀtt att hitta. StÄr nÄt om pickuperna dock men om det var original det framgick inte som jag sÄg i alla fall. Men man kanske kan ringa och frÄga typ det var lite det jag tÀnkte med mitt tips.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.