Jump to content
Annons

Svensk musik från Tyskland


fyrasson

Recommended Posts

Hej till alla vänner i Sverige!

 

Här är ett litet bidrag från Fyrasson, ett svenskt band från Tyskland.
Vi är en duo som består av en basist (Elisabeth) och en gitarrist / sångare (Christoph).
Vi skulle vara glada om du kunde göra kommentarer eller bedömningar. Här är våra två låtar '' Tiden Förfesta '' och '' Norrskenet ''.

Med vänliga hälsningar Elisabeth & Christoph från Tyskland!
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej, Svenskan i låten är inte ok. Den låter konstigt med ovanliga betoningar och jag tror jag hört även grammatikaliska fel.

Jag själv kommer från Tyskland med pratar flytande Svenska snart i 40 år. Jag har gett upp att sjunga på Svenska för jag inte blir

av med min Tyska brytning, den låter helt enkelt för jävligt ... ;-(

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-08-22 på 10:55, HomerJSimpsson säger:

Hej, Svenskan i låten är inte ok. Den låter konstigt med ovanliga betoningar och jag tror jag hört även grammatikaliska fel.

Jag själv kommer från Tyskland med pratar flytande Svenska snart i 40 år. Jag har gett upp att sjunga på Svenska för jag inte blir

av med min Tyska brytning, den låter helt enkelt för jävligt ... ;-(

 

Det är ju inte bara brytningen...  Det finns i stort sett ingen mening i låten som man förstår.. Google translate hade gjort ett bättre jobb,tyvärr. Roligt var det iallafall 😄 

Redigerat av arkade
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...