Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted
Hej till alla vänner i Sverige!

Här är ett litet bidrag från Fyrasson, ett svenskt band från Tyskland.
Vi är en duo som består av en basist (Elisabeth) och en gitarrist / sångare (Christoph).
Vi skulle vara glada om du kunde göra kommentarer eller bedömningar. Här är våra två låtar '' Tiden Förfesta '' och '' Norrskenet ''.

Med vänliga hälsningar Elisabeth & Christoph från Tyskland!
Annons
Posted

Hej, Svenskan i låten är inte ok. Den låter konstigt med ovanliga betoningar och jag tror jag hört även grammatikaliska fel.

Jag själv kommer från Tyskland med pratar flytande Svenska snart i 40 år. Jag har gett upp att sjunga på Svenska för jag inte blir

av med min Tyska brytning, den låter helt enkelt för jävligt ... ;-(

Posted (edited)
På 2018-08-22 på 10:55, HomerJSimpsson säger:

Hej, Svenskan i låten är inte ok. Den låter konstigt med ovanliga betoningar och jag tror jag hört även grammatikaliska fel.

Jag själv kommer från Tyskland med pratar flytande Svenska snart i 40 år. Jag har gett upp att sjunga på Svenska för jag inte blir

av med min Tyska brytning, den låter helt enkelt för jävligt ... ;-(

Det är ju inte bara brytningen...  Det finns i stort sett ingen mening i låten som man förstår.. Google translate hade gjort ett bättre jobb,tyvärr. Roligt var det iallafall 😄 

Edited by arkade