Jump to content
Annons

Feedback!


Recommended Posts

Annons

Det är modigt att be om feedback, men helt nödvändigt för att utvecklas, så bra gjort!

Jag är antagligen för gammal, men för mig blir det lite tjatigt. Samma slinga om och om i flera minuter funkar inte för mig tyvärr.

Kan hända det går hem på dansgolvet, men där befinner jag mig inte. 🙂

Ljudmässigt låter det säkert okej för den tänkta genren.

Det vore nog bra att variera med nån annan slinga och kanske blanda in lite sång eller något organiskt instrument om du frågar mig, men låt inte mina kommentarer trycka ner dig.
Det är helt enkelt inte min typ av musik så jag borde nog inte yttra mig ytterligare.

Jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Kan bara hålla med ovanstående. Bra att be om, och framförallt använda feedback.

Lyssnade igenom lite snabbt och tycker generellt ljudbilden ligger lite fel. Du har en riser som är rätt mycket mid och en slinga som är tunn och som ligger högt i EQ. Dessutom tycker jag basen tar på tok för lite utrymme.

Sedan när det gäller själva kompositionen tycker jag du ska testa leka runt lite med melodin så det inte blir för repetativt. Var heller inte rädd för att använda tystnad som ett verktyg 🙂

Lite snabb feedback bara 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-05-02 på 10:01, Cnior säger:

Hej! Kan bara hålla med ovanstående. Bra att be om, och framförallt använda feedback.

Lyssnade igenom lite snabbt och tycker generellt ljudbilden ligger lite fel. Du har en riser som är rätt mycket mid och en slinga som är tunn och som ligger högt i EQ. Dessutom tycker jag basen tar på tok för lite utrymme.

Sedan när det gäller själva kompositionen tycker jag du ska testa leka runt lite med melodin så det inte blir för repetativt. Var heller inte rädd för att använda tystnad som ett verktyg 🙂

Lite snabb feedback bara 🙂

Har inte riktigt lärt mig EQ och sådant riktigt än men det tar väl sin tid att lära sig, Stort tack för din Åsikt!

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-05-01 på 18:14, BDBergius säger:

Det är modigt att be om feedback, men helt nödvändigt för att utvecklas, så bra gjort!

Jag är antagligen för gammal, men för mig blir det lite tjatigt. Samma slinga om och om i flera minuter funkar inte för mig tyvärr.

Kan hända det går hem på dansgolvet, men där befinner jag mig inte. 🙂

Ljudmässigt låter det säkert okej för den tänkta genren.

Det vore nog bra att variera med nån annan slinga och kanske blanda in lite sång eller något organiskt instrument om du frågar mig, men låt inte mina kommentarer trycka ner dig.
Det är helt enkelt inte min typ av musik så jag borde nog inte yttra mig ytterligare.

Jobba på!

Uppskattar enbart det du skrivit och alla har sin egna smak av musik! Tack 😄 

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, Bresho säger:

Har inte riktigt lärt mig EQ och sådant riktigt än men det tar väl sin tid att lära sig, Stort tack för din Åsikt!

Bara att leka runt. ett tips är att alltid ta bort ljud under 120 Hz ungefär, Om det inte är bas. Örat uppfattar ändå inte så låga frekvenser och det kan störa mixen i övrigt. Bara testa dig fram 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...