Larzolov Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Om jag kör en lĂ„t med lite pluggar, med 3ms latency sĂ„ knastrar det lite... inget konstigt med det. Men om jag "aktiverar" ett annat fönster typ notepad över cubase sĂ„ försvinner knastret! Ăr inte det lite konstigt? Jag har provat bĂ„de justerat "bakgrundstjĂ€nster" och "program" som bĂ€sta prestanda i XP:s Prestandaalternativ och Ă€ndĂ„ samma fenomen. En annan latency frĂ„ga: Om jag köper ett DSPkort typ UAD-1. Betyder det dĂ„ i praktiken att man kanske kan fĂ„ ner latency:n nĂ„tt snĂ€pp, i en lĂ„t med blandade pluggar?
Peder Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 (redigerat) Hej! Skumt det dÀr med knastret och fönstret - datorer Àr ju skumma i.o.f.s! "Om jag köper ett DSPkort typ UAD-1. Betyder det dÄ i praktiken att man kanske kan fÄ ner latency:n nÄtt snÀpp, i en lÄt med blandade pluggar?" - Jomenvisst, pluggarna som ligger pÄ UAD-1:an belastar ju processorn minimalt! Har sjÀlv funderingar pÄ antingen UAD eller PowerCore! MVH-Peder Redigerat 28 april 2005 av Peder
Larzolov Postat 28 april 2005 TrÄdstartare Postat 28 april 2005 Ja men Àr det dÄ bara UAD:s pluggar som utnyttjar kortet? HjÀlper den inte till att driva typ cubases egna pluggar?
Claes Holmerup Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Ett DSP-kort hanterar alltid bara de pluggar som Àr skrivna för kortet. De vanliga "Native" VST-pluggarna mÄste fortfarande hanteras av CPU:n i din dator.
Peder Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 (redigerat) Hej! Ja men Àr det dÄ bara UAD:s pluggar som utnyttjar kortet? HjÀlper den inte till att driva typ cubases egna pluggar? - BÄde ja och nej för om CPU-mÀtaren börjar slÄ mot max-vÀrdet i vanliga fall o du dÀrefter tjackar ett UAD-kort och komplettarar typ varannan VST-plugg med en UAD-plugg, kommer CPU-anvÀndningen dÄ att i det nÀrmaste halveras o du kan lÀgga till en ytterligare massa VST-pluggar, UAD kostar ifrÄn 3995:-, mycket billigt enligt MVH-Peder. MVH-Peder Redigerat 29 april 2005 av Peder
Itzhak Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 Om jag kör en lĂ„t med lite pluggar, med 3ms latency sĂ„ knastrar det lite... inget konstigt med det. Men om jag "aktiverar" ett annat fönster typ notepad över cubase sĂ„ försvinner knastret! Ăr inte det lite konstigt? Jag har provat bĂ„de justerat "bakgrundstjĂ€nster" och "program" som bĂ€sta prestanda i XP:s Prestandaalternativ och Ă€ndĂ„ samma fenomen. jag hade ett sĂ„dant fenomen nĂ€r jag körde med vintage varmer, och datorn redan lĂ„g pĂ„ grĂ€nsen. nĂ€r jag öppnade dess fönster sĂ„ började det hacka och knacka, men nĂ€r jag stĂ€ngde det sĂ„ var det lugnt. hade ett annat problem förr, som fick grafiken att lĂ„sa sig en stund nĂ€r jag öppnade en viss plugg. du kan prova att sĂ€nka maskinvaruaccelrationen för grafikkortet om du har skumma fel. denna Ă„tgĂ€rd löste mitt problem iallafall. mitt grafikproblem alltsĂ„.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.