Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om jag kör en lĂ„t med lite pluggar, med 3ms latency sĂ„ knastrar det lite... inget konstigt med det. Men om jag "aktiverar" ett annat fönster typ notepad över cubase sĂ„ försvinner knastret! Är inte det lite konstigt?

Jag har provat bÄde justerat "bakgrundstjÀnster" och "program" som bÀsta prestanda i XP:s Prestandaalternativ och ÀndÄ samma fenomen.

En annan latency frÄga: Om jag köper ett DSPkort typ UAD-1. Betyder det dÄ i praktiken att man kanske kan fÄ ner latency:n nÄtt snÀpp, i en lÄt med blandade pluggar?

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Skumt det dÀr med knastret och fönstret - datorer Àr ju skumma i.o.f.s!

"Om jag köper ett DSPkort typ UAD-1. Betyder det dÄ i praktiken att man kanske kan fÄ ner latency:n nÄtt snÀpp, i en lÄt med blandade pluggar?"

- Jomenvisst, pluggarna som ligger pÄ UAD-1:an belastar ju processorn minimalt! Har sjÀlv funderingar pÄ antingen UAD eller PowerCore!

MVH-Peder

Redigerat av Peder
Postat

Ja men Àr det dÄ bara UAD:s pluggar som utnyttjar kortet? HjÀlper den inte till att driva typ cubases egna pluggar?

Postat (redigerat)

Hej!

Ja men Àr det dÄ bara UAD:s pluggar som utnyttjar kortet? HjÀlper den inte till att driva typ cubases egna pluggar?

- BÄde ja och nej för om CPU-mÀtaren börjar slÄ mot max-vÀrdet i vanliga fall o du dÀrefter tjackar ett UAD-kort och komplettarar typ varannan VST-plugg

med en UAD-plugg, kommer CPU-anvÀndningen dÄ att i det nÀrmaste halveras o du kan lÀgga till en ytterligare massa VST-pluggar, UAD kostar ifrÄn 3995:-,

mycket billigt enligt MVH-Peder.

MVH-Peder

Redigerat av Peder
Postat
Om jag kör en lĂ„t med lite pluggar, med 3ms latency sĂ„ knastrar det lite... inget konstigt med det. Men om jag "aktiverar" ett annat fönster typ notepad över cubase sĂ„ försvinner knastret! Är inte det lite konstigt?

Jag har provat bÄde justerat "bakgrundstjÀnster" och "program" som bÀsta prestanda i XP:s Prestandaalternativ och ÀndÄ samma fenomen.

jag hade ett sÄdant fenomen nÀr jag körde med vintage varmer, och datorn redan lÄg pÄ grÀnsen. nÀr jag öppnade dess fönster sÄ började det hacka och knacka, men nÀr jag stÀngde det sÄ var det lugnt.

hade ett annat problem förr, som fick grafiken att lÄsa sig en stund nÀr jag öppnade en viss plugg.

du kan prova att sÀnka maskinvaruaccelrationen för grafikkortet om du har skumma fel. denna ÄtgÀrd löste mitt problem iallafall.

mitt grafikproblem alltsÄ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.