Jump to content
Annons

Lennart Grahn och Nya Shanes - Doktor E. Munk


Bra eller anus?  

4 röster

  1. 1. Bra eller anus?

    • Bra
      1
    • Anus
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Doktor E. Munk

* ARTIST/GRUPP: Lennart Grahn och Nya Shanes

* GENRE: Popsynthdansbandsdiscoelectro

* LÅTLÄNGD: 04.38

* KOMPOSITÖR: ?

* PRODUCENT: Pär Larsson, Andras Hagemann

* EV. MEDVERKANDE: -

* INSPELNINGSÅR: Remix anno 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.5 megabyte

* STATUS: Färdig remix

* LÅTLÄNK: Lennart Grahn & Nya Shanes - Doktor E. Munk (Pär@ och Andys Elektroniska Bonanza)(Radio Edit)

Detta är en remix av bygglåten för StudentOrkesterFestivalen 2005 i Linköping. Vad tycker ni om den produktions-/arrmässigt? (Jag vet att det är för mycket vocoder, men det var enda sättet att maskera originalmusiken tillräckligt)

Edit: länken funkade sisådär i IE.

Redigerat av RogueOps
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det verkar vara lite dålig aktivitet här på Demo-forumet numera ... vår-solen har ju kommit 😛 !?

Ev behöver man "tajma" inläggen när det är mest folk inne (och en del kanske blir avskräckta av Popsynthbögdiscoelectro) *tips* 😎

Lite kommentar på låten då:

Inget större fel (utöver för mycket vocoder), men det blir nog bara en engångs-låt (mest kul för dom som vara där) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För mycket dur? Jag tycker också bättre om moll, men nu hade jag en originallåt att utgå ifrån, och den går i dur.

De som den är riktad till kan redan texten efter att ha lyssnat på den oavbrutet i två veckor, så att det är svårt att höra texten är inget problem. Att använda alldeles för mycket vocoder var enda sättet att få bort tillräckligt mycket av den spretiga originalmusiken och ändå behålla någon form av sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att använda alldeles för mycket vocoder var enda sättet att få bort tillräckligt mycket av den spretiga originalmusiken och ändå behålla någon form av sång.

Men man förstår knappt att det är sång, så grötigt låter det!

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Den känner jag igen. Det är väl en engelsk barnvisa eller nåt?

Men den är somsagt maskerad till oigenkännelighet...

Jag tycker att den är rätt beige...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...