Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag gillar Attack, eller vad det nu heter. Bra syntetiska trummor.

Annars skulle ja ta HyperCanvas eller SuperQuartet om man vill ha lite "riktiga" trummor.

Postat

Spectrasonic Stylus Àr bÀst tycker jag. har testat groove agent och tycker det Àr riktigt ruttet. men smaken Àr som baken...

Postat

Har aldrig hört Spectrasonic Stylus.

Jag gillar Groove Agent för att den lÄter som ett riktigt trumset gör.

Jag vet inte vad det Àr för musik du gör, men om du hÄller pÄ med rock, sÄ passar den bra. Mycket möjligt att den Àr helt fel för elektronisk musik.

Kika in pÄ nÄn musikaffÀr och provlyssna, för Groove Agent demot lÄter inte sÄ kul...

Postat

Drumatic Àr en trevlig liten gratis historia för den som vill göra synthmusik. Du hittar den nog lÀttast pÄ KVR

Har betatestat en mycket bra trummaskin, mycket kapabel, men ganska ful. Microtonic Kostar kanske en liten slant. Men den lÄter helfint!

Postat

Tjena,

Hur fungkar egentligen en trummaskin? Spelar man in trummorna genom t.ex ett midikeyboard och anvÀnder mjukvarueffekterna pÄ det?

/L

Postat

HallÄ !

En mjukvaru-trummaskin anvÀnder sig av antingen samplade trum-ljud, vanligtvis

i .wav-format som laddas in i trum-modulen, eller av syntetiska ljud alstrade internt.

Bra gratis pluggar jag kan rekommendra Àr Drumatic frÄn E-Phonic,

DR-002, DR005 frÄn FXpansion och Àven LoopAZoid.

Vill man lÀtta lite pÄ plÄnboken sÄ finns det enligt mig bara en som gÀller och det Àr DR-008 frÄn FXpansion.

DR-008:an kombinerar samplade ljud med syntetiska och lÄter skitbra.

Även microTonic som Neko nĂ€mnde Ă€r bra.

Sedan finns det Àven SR-202, men den finns bara att fÄ tag pÄ som prenumerant pÄ Computer Music,

en engelsk musiktidning.

Jag hoppas det hjÀlpte lite.

clavicl (oregistrerad)
Postat

Vill man ha det bĂ€sta sĂ„ hostar man upp massa pengar och köper BFD frĂ„n fxpansion. Över 9gig med trummor! Varje trumslag Ă€r samplat i 46 nivĂ„er och samtidigt upptaget frĂ„n 11 olika mikrofoner utplacerade runt trumsettet sĂ„ man kan mixa sitt trumset precis "som pĂ„ riktigt".

Det Àr helt hysteriskt.

LÀs mer om det hÀr frÄn fxpansions hemsida:

http://www.fxpansion.com/product-bfd-main.php

LÀs en recension hÀr:

http://www.maulbeerbaum.de/bfd.htm

Lex Strooder (oregistrerad)
Postat

Förutom Fxpansion BFD sÄ har toontrack nyligen slÀppt en ny version av DFH (www.toontrack.com/superior.shtml) . Denna gÄng sÄ ingÄr det en vst som spelar upp ljuden. Jag kan rekommendera Fxpansion BFD eftersom det ingÄr midi-grooves i sjÀlva pluggen, ungefÀr som steinberg groove-agent fast med mycket bÀttre kontroll och ljud.

mvh

Lex

• 2 veckor senare...
WhatGoesOn (oregistrerad)
Postat

Var kan man fÄ tag pÄ bra midislingor för trummor?

Jag menar dÄ inte för elektronisk musik, det har jag hittat en del utan typ blues eller alternativ rock.

Jag har provat GrooveAgent och gillar den betydligt bÀttre Àn att anvÀnda ett midikeyboard men det borde finnas en massa bra midi fÀrdigt som man kan utgÄ ifrÄn. NÄgra idéer?

• 2 veckor senare...
Postat

Battery Àr cool,ja samt den dÀr Microtonic sÄg intressant ut,gillar att det finns seq internt,ngt jag tycker Àr praktiskt. Ngn som har tipps pÄ fler med det?

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Grabbisar...

nbeat nÀmner DR-008, som dessutom Àr komp med Steinbergs LM4...

Men dÄ undrar jag om nÄgon kan rekomendera DR-008 eller LM4 för köp!

Är det sĂ„ att LM4 Ă€r mindre krĂ„nglig men Ă€ndĂ„ lika bra som DR-008?

Finns ju massor av set i LM4 format plus att modulerna nu gÄr för runt tusenlappen, sÄ det kan vara mycket intressant för köp.

Tack pĂ„ förhand... 😉

Postat

Jag har gjort en gratis VSTi trummaskin som laddar samplingar pĂ„ Ă„tta pads med enskilda filter, dist och modulationsmöjligheter. HĂ„ller pĂ„ planerar en stor uppdatering, men vad den kommer att innehĂ„lla tĂ€nker jag lĂ„ta vara hemligt 😉

Anledningen till att jag gjorde den var att jag inte Ästadkomma det jag vill med andra trummaskiner, jag gillar att förstöra ljud genom att pitcha, modulera, dista, bitcrusha och filtrera dem till nya ljud.

Prova gÀrna och sÀg vad ni tycker:

http://www.majken.se/twitch

/Majken

oddbear (oregistrerad)
Postat

Det finns mykje bra tromme greier ,brukar sjĂžlv GrooveAgent der eg har fire forskjeligge spor i mix .Her mixar eg og trixar eg det til .

det er kun kreativiteten som sett grenser her

Kjempe fornþyd med den. 😎

• 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Hur anvÀnder man VST plugins? Kan jag anvÀnda de i Audacity? Hur startar jag dessa plugins?

Redigerat av Showbiz
Postat

LĂ€s programmens dokumentation 😆

Vanligtvis gör man en egen mapp för VST pluggar ( andra format fungerar lite pÄ annat sÀtt ) och berÀttar för programmen var de kan hitta dem. Audacity har stöd för VST effekter men inte VST instrument. Dock behöver man tills vidare VST Enabler till Audacity.

Hur man startar pluggarna beror igen pÄ programmet. I Audacity kommer de att synnas under Effect menyn nÀr de Àr rÀtt installerade.

Postat

Absolut bĂ€st blir det om man har HALion och köper till Scarbee's Imperial Drums, som Ă€r ett ljudbibliotek för HALion. Det Ă€r ett enda trumset som har kompletterats med en extra baskagge och ett par extra virvelkaggar - men i storlek slĂ„r det Ă€ven BFD, som ju har flera olika trumset med mindre data. Imperial Drums har ca 12GB ljud fördelat pĂ„ en j-a massa velocitynivĂ„er och variationer i anslag etc. Det Ă€r grymt imponerande, helt enkelt (precis som resten av biblioteken frĂ„n Scarbee. 🙂

Mer info och demolÄtar finns pÄ http://www.scarbee.com/products/sid/index.php .

Postat

Efter en dryg helg med DFH Superior kan jag varmt rekommendera ett inköp. Runt 2.500 för 35GB kanonljud och en inbyggd sampler. SvĂ„rslaget. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.