Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej Alla i Forumet

Skulle vilja be om feedback till mitt låtskrivande. Jag gör ironiska låtar och driver med samtiden och männsklighetens fenomen. Skulle vilja ha feedback från  riktiga musiker om hur jag kan förbättra mig.

 

Se mina alster på: https://www.youtube.com/channel/UC84EalNSsbT8UTmACXgrKmg

Min egen favorit som jag är mest stolt över är: 

 

Redigerat av jonsey9495561
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Tja.

Det där med "riktiga" musiker... jag tycker att alla som på något sätt spelar/skapar musik är musiker oavsett hur duktiga/framgångsrika dom är. Det är en konstform som alla har rätt att uttrycka och i och med det få kalla sig för "riktig musiker"...

Jag är varken speciellt duktig eller framgångsrik, men jag kan ändå ge dig några kommentarer utifrån min personliga smak. 🙂

 

Det känns som det finns en hel del dubbla meningar i dina texter. Orkar inte gräva så djupt i dom,  men det är lite finurligt och ganska smart i sin enkelhet. 

Musiken tycker jag är lite intetsägande. Elektronisk "plink-pop", eller vad det kan kallas, är inte riktigt min bakgård och för mig personligen blir det lite tråkigt. Föredrar tydliga melodier och "riktiga" instrument framför elektroniskt (även om dom riktiga instrumenten är virtuella). 

Dina videor är underhållande och det verkar som du kan bjuda på dig själv med distans och humor. Det finns ett underhållningsvärde i det du gör.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite ovanlig inledning på lyriken, och som helhet kanske ger tankar åt det ekivoka. Om jag bara lyssnat på låten utan video och utan att läst ditt inlägg om ironi så skulle jag nog inte reflektera så mycket över huruvida det fanns någon ironi eller inte vid en första lyssning. Jag brukar ofta själv lägga in lite humor i mina texter men kanske lite tydligare.

Jag kan tänka mig att det finns en hel del potential att detta skulle kunna vara en hitlåt då ”Work good, feel hard” känns lagom fånigt, och tillräckligt enkelt att komma ihåg, att skrika med i refrängen.

Jag gillar låten, och videon. Bra underhållning! Jag hoppas på att få höra mer av dina låtar framöver och hoppas att dom håller samma klass. Synd att du inte skickade denna till forumfestivaltävlingen här på forumet, men du kanske har en till opublicerad som du kan skicka in?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...