Jump to content
Annons

Logic Drummer vs Addictive Drums (och andra)


Cagecurrent

Recommended Posts

Halloj,

jag betecknar mig som singer/songwriter, och jag skriver dom flesta låtarna gående på stan med gitarren. För inspelning av låtarna skaffade jag för en månad sen Logic Pro X (efter att först lekt lite med Garageband), och jag är väldigt imponerad av Drummer-funktionen som finns i Logic. Men i många fall hittar jag inte riktigt vad jag är ute efter ändå. Så till min fråga:

Kan man se Addictive Drums som ett alternativ till Drummer? Eller är det mer som Apple Loops (+ en massa samplade trummor förstås)?

Sen kan jag ju också haka på med en fråga ifall det finns några bra baspluggar till Logic?

Tack på förhand!

/Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag använder alltid drummer i Logic x, men brukar efter att jag fixat och trixat så den spelar som jag vill, göra om det till midi och lägga t ex baskaggen exakt där jag vill ha den. Gillar den bättre än addictive i nuläget

Menar du baspluggar i form av synt som spelar eller förstärkar-pluggar etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder alltid drummer i Logic x, men brukar efter att jag fixat och trixat så den spelar som jag vill, göra om det till midi och lägga t ex baskaggen exakt där jag vill ha den. Gillar den bättre än addictive i nuläget

Tack för svaret! Jag satsar på att lära mig behärska Drummer nu.

Menar du baspluggar i form av synt som spelar eller förstärkar-pluggar etc?

Mer nåt i stil med Drummer, fast för bas. Men jag tror jag kan komma ganska långt genom att utgå från Apple Loops, framför allt dom gröna då, och anpassa.

Om man vill komplettera med gröna Apple Loops för Pop/Rock, både ganska rak stil samt lite funkigare, är det nån som kan tipsa om nån bra samling man kan köpa?

Redigerat av Cagecurrent
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...