Jump to content
Annons

manövra MIDI-remote-knappar.

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jag har suttit i tre timmar nu och försökt få mina remote-knappar att fungera normalt. och jag lyckas inte.

till vilken nytta blir de manuella remote-inställningarna när det ändå verkar finnas färdiga remote-inställningar i varje 'synth'/'trum-maskin'? går det att ändra dessa färdiga midi-kommunikationer?

Redigerat av gufv
Annons
gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

hm. har läst manualen lite bättre nu.

tydligen måste man anpassa midi'n så att inga remoteknappar använder reason-kommando-midi-kommunikations-nummer..

men det bästa vore ju om varje synth/trum-maskin kunde ställas in efter midi'n och inte tvärtom. då blir inte remoteknapp-manövrandet bundet till midin.. utan till synthen/trum-maskinen... och man får betydligt större möjligheter. förstår ni vad jag menar?

för om man ställer in remote-knappar manuellt i reason så verkar dom förbli "fast", dvs oavsett vilken synth eller trum-maskin man arbetar i så är remote-inställningen "aktiv".

kanske reason 3 är smidigare inom det här?

man borde få gå in i programmeringskoden och ändra midi-numrerna. det vore klimax.

Redigerat av gufv

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.