Jump to content
Annons

Montera ljudkort på rackplåt


rally

Recommended Posts

Tjoho!

Det här är undersidan på mitt Presonus-kort och mitt iConnectivity MIDI interface. Är det någon som vet vilken skruv jag behöver för att kunna montera dem på en rackplåt genom det lilla skruvhålet på undersidan? Finns det någon standard här som man borde känna till?

Ha det gott!

/Rasmus

post-12090-0-18031800-1415662858_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det typ en sån här rackplåt du menar?

http://www.thomann.d...ckwanne_1he.htm

Vet inte om det är någon standard för just såna hål, men det borde stå i manualen.

Edit: Kollade lite snabbt själv i manualen till din iconnectmidi2+ men kunde inte se något om detta. Prova dig fram vet ja, utan att förstöra gängan då 🙂

Redigerat av KlasVonKlas
Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska exakt en sådan faktiskt;)

Nej, det står ingenting där. Ingenting i Presonus-manualen heller...Har kollat runt ungefär överallt utan att hitta något. Kan det vara någon amerikansk gänga eller så? Det verkar inte passa med skruvarna i vanliga affärer även om den verkar lagom stor för själva skruvhålet... Ingen som har monterat på plåt någon gång? Trodde det var ganska vanligt:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag har hittat rätt.

Det verkar vara samma standard som för att montera kamerautrustning på stativ. 1/4 tum skruv med bredgängad amerikansk standard. Har kollat runt på lite foto-forum och med lite tur så finns det på Justus Järn här i Göteborg, annars borde det finnas på någon välsorterad affär för kameratillbehör. Där ser man... 🙂

Tack för förslagen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...