erifer (oregistrerad) Postat 7 april 2005 Postat 7 april 2005 Hej! Jag har bara gjort några trevande försök med Cubase. Nu är min ambition att lägga in två midispår (två-stämt sångstycke). har tänkt knacka in det manuellt utifrån notblad. Tidigare har jag försökt från midi-piano, men då får man ju ändra så mycket. Frågan är vad som går snabbast om man väl lär sig alla kommandon ?? Grundproblem: Jag har svårt att helt enkel starta projektet. Om jag inte spelar in från synt och istället bara knackar in det. Går det? Hur lägger man upp ? Har svårt att förstå möjligheterna...I vilket visningsläge är bäst att jobba i? Hur korrigerar man ,lägger in paus och lägger in noter smartast? fjärdedelar, 4/4 takt...Många frågor... Jag har svårt med guider på engelska när det gäller ett nytt, rätt svårt program, som verkar kräva en del förkunskaper...men jag har fått något tips om en svensk snabbmanual. Var kan man köpa den i Stockholm till vettigt pris? Vidare finns det finns någon DVD-hjälp? Fast det det vore skönt att få hjälp först med detta komma igång projekt... Tack på förhand! Erik
frelin Postat 7 april 2005 Postat 7 april 2005 Du kan ju prova att söka på forumet! Eller kolla in majkens cubasekurs www.majken.se/cubase /oskar
Lundin Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 Hmmm..kom just på att jag läst om detta här på forumet.. kanske något för dig? Cubase SX/SL3-bok på svenska, Nya Cubase SX/SL3-boken klar Även om det gäller SX 3 och vissa saker skiljer så är grunderna desamma från SX 2
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.