Jump to content
Annons

Cubase 7 känner inte av Amplitube 3 VST


dreamfinity

Recommended Posts

Hej,

Jag har problem med Amplitube 3 i Cubase 7.

Hur jag än vänder och vrider på det vill Cubase inte känna av .dll-filen, och därav känner Cubase inte av Amplitube.

Allt är original med äkta licenser osv, och övriga pluggar funkar.

Någon som känner till detta?

Med vänlig hälsning Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yes, ominstallerat Amplitube också, kollat i både x86 och 64bit-mappen. .dll ligger rätt. Det är skitskumt. Alla andra pluggar funkar som sagt, och jag känner inte till om det finns kompabilitetsproblem heller, vilket skulle vara jäkligt konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kollat att Amplitube 3 finns med i listan när du kollar Plug-in information? Ibland händer det att en installerad plugg finns där men är "avbockad" från att visas i listan pg.a att den kanske blivit installerad dubbelt.. Finns inte pluggen med i Plug-in information kan det ju vara så att du måste lägga till sökvägen till den.. det har även hänt att vissa pluggar envisas med att vilja ha sin egen sökväg..

Amplitube 3 är såpass ny att det inte borde vara ett kompatibilitetsproblem åtminstone.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativet är om du inte redan provat., att installera annan målmapp än deafault.. eller som ovanstående skriver. Att söka uppden när Cubase är uppstartat och lokalisera den därifrån =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...