Martin1979 Postat 29 mars 2014 Postat 29 mars 2014 Hej allihopa! Jag blev medlem hĂ€r idag för att hoppas lĂ€ra mig nĂ„got av er kunniga musiker. Jag Ă€r en nybörjare i ordets rĂ€tta bemĂ€rkelse! Jag har lĂ€nge varit sugen pĂ„ att lĂ€ra mig spela Synth men har aldrig riktigt vĂ„gat ta steget. Men för drygt en mĂ„nad sen slog jag till pĂ„ en Roland Fantom G6 och mĂ„ste sĂ€ga att det Ă€r det bĂ€sta köpet jag nĂ„gonsin gjort. Det var lĂ€ngesen jag hade en hobby som kunde fĂ€ngsla mig i flera timmar som detta har gjort đ Inspirationen till att börja spela kommer ifrĂ„n underbara artister som Carbon Based Lifeforms och Vibrasphere. Varje gĂ„ng jag lyssnade pĂ„ favoritlĂ„tar som Proton/Electron (CBL) eller Erosion (Vibrasphere) fick jag bara Ă„ngest för att jag aldrig tog tag i musikskapandet sjĂ€lv sĂ„ jag bestĂ€mde mig helt enkelt för att köpa en synth för att inte Ă„ngra mig senare i livet att jag aldrig gav det ett Ă€rligt försök. Stilen jag vill rikta in mig pĂ„ Ă€r Ă„t Ambient/psy-trance hĂ„llet sĂ„ jag ser verkligen fram emot att lĂ€sa igenom alla trĂ„dar hĂ€r som kan ge mig tips, idĂ©er och kunskap pĂ„ vĂ€gen đ Ses pĂ„ forumet đ Mvh Martin
blue2 Postat 29 mars 2014 Postat 29 mars 2014 Hej! och bra tĂ€nkt bĂ„de ifrĂ„ga om synth inköp och att bli forum medlem! Visst Ă€r Roland Fantom G6 nĂ„n form av s.k workstationsynth? Passar den bra till den musik du Ă€mnar knĂ„pa ihop? Visste sjĂ€lv i unga Ă„r att jag kommer att ha musik utrustning (synth) att ratta runt och spela pĂ„. Hade vĂ€l sett nĂ„t med kraftwerk och började fantisera om nĂ„t U-bĂ„ts liknande komando centrals musik utrymme, med massor av rattar och knappar đ Skaffade ganska sent synthar, och Ă€r turligt nog lĂ„ngt ifrĂ„n nĂ„t rĂ„ddigt U-bĂ„ts liknande komandocentral.
sadomachine (oregistrerad) Postat 30 mars 2014 Postat 30 mars 2014 Hej och vÀlkommen. ... jag har en fantom x6 sjÀlv, och en massa andra prylar dÄ.
Martin1979 Postat 30 mars 2014 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2014 Hej! och bra tĂ€nkt bĂ„de ifrĂ„ga om synth inköp och att bli forum medlem! Visst Ă€r Roland Fantom G6 nĂ„n form av s.k workstationsynth? Passar den bra till den musik du Ă€mnar knĂ„pa ihop? Visste sjĂ€lv i unga Ă„r att jag kommer att ha musik utrustning (synth) att ratta runt och spela pĂ„. Hade vĂ€l sett nĂ„t med kraftwerk och började fantisera om nĂ„t U-bĂ„ts liknande komando centrals musik utrymme, med massor av rattar och knappar đ Skaffade ganska sent synthar, och Ă€r turligt nog lĂ„ngt ifrĂ„n nĂ„t rĂ„ddigt U-bĂ„ts liknande komandocentral. Mycket riktigt Ă€r det en Workstation đ Ja jag tror att denna synth ska vara helt ok till detta Ă€ndamĂ„let. Jag har inte lĂ€rt mig alla dess funktioner och möjligheter Ă€n men det ser lovande ut. Jag berĂ€ttade för butiksbitrĂ€det vad jag var inne pĂ„ för musik och han föreslog denna sĂ„ jag fĂ„r lita pĂ„ hans expertis đ
Martin1979 Postat 30 mars 2014 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2014 Hej och vĂ€lkommen hit! :-) Tack sĂ„ mycket đ Hej och vĂ€lkommen. ... jag har en fantom x6 sjĂ€lv, och en massa andra prylar dĂ„. Tackar đ Vad har du mer för prylar dĂ„? Vad tycker du om din Fantom? Jag tĂ€nkte att mitt nĂ€sta steg ska vara att köpa en Macbook pro och Cubase för att komplettera. Jag lĂ€ste nĂ„gonstans (Kommer inte ihĂ„g vart) att Macbook pro ska vara en vĂ€ldigt bra laptop för just musikproduktion.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.