Jump to content
Annons

Martin1979


Martin1979

Recommended Posts

Hej allihopa!

Jag blev medlem här idag för att hoppas lära mig något av er kunniga musiker. Jag är en nybörjare i ordets rätta bemärkelse! Jag har länge varit sugen på att lära mig spela Synth men har aldrig riktigt vågat ta steget. Men för drygt en månad sen slog jag till på en Roland Fantom G6 och måste säga att det är det bästa köpet jag någonsin gjort. Det var längesen jag hade en hobby som kunde fängsla mig i flera timmar som detta har gjort 🙂

Inspirationen till att börja spela kommer ifrån underbara artister som Carbon Based Lifeforms och Vibrasphere. Varje gång jag lyssnade på favoritlåtar som Proton/Electron (CBL) eller Erosion (Vibrasphere)

fick jag bara ångest för att jag aldrig tog tag i musikskapandet själv så jag bestämde mig helt enkelt för att köpa en synth för att inte ångra mig senare i livet att jag aldrig gav det ett ärligt försök.

Stilen jag vill rikta in mig på är åt Ambient/psy-trance hållet så jag ser verkligen fram emot att läsa igenom alla trådar här som kan ge mig tips, idéer och kunskap på vägen 🙂

Ses på forumet 🙂 Mvh Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej! och bra tänkt både ifråga om synth inköp och att bli forum medlem! Visst är Roland Fantom G6 nån form av s.k workstationsynth? Passar den bra till den musik du ämnar knåpa ihop? Visste själv i unga år att jag kommer att ha musik utrustning (synth) att ratta runt och spela på. Hade väl sett nåt med kraftwerk och började fantisera om nåt U-båts liknande komando centrals musik utrymme, med massor av rattar och knappar 🙂

Skaffade ganska sent synthar, och är turligt nog långt ifrån nåt råddigt U-båts liknande komandocentral.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! och bra tänkt både ifråga om synth inköp och att bli forum medlem! Visst är Roland Fantom G6 nån form av s.k workstationsynth? Passar den bra till den musik du ämnar knåpa ihop? Visste själv i unga år att jag kommer att ha musik utrustning (synth) att ratta runt och spela på. Hade väl sett nåt med kraftwerk och började fantisera om nåt U-båts liknande komando centrals musik utrymme, med massor av rattar och knappar 🙂

Skaffade ganska sent synthar, och är turligt nog långt ifrån nåt råddigt U-båts liknande komandocentral.

Mycket riktigt är det en Workstation 🙂 Ja jag tror att denna synth ska vara helt ok till detta ändamålet. Jag har inte lärt mig alla dess funktioner och möjligheter än men det ser lovande ut. Jag berättade för butiksbiträdet vad jag var inne på för musik och han föreslog denna så jag får lita på hans expertis 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen hit! :-)

Tack så mycket 🙂

Hej och välkommen. ...

jag har en fantom x6 själv, och en massa andra prylar då.

Tackar 🙂 Vad har du mer för prylar då? Vad tycker du om din Fantom? Jag tänkte att mitt nästa steg ska vara att köpa en Macbook pro och Cubase för att komplettera. Jag läste någonstans (Kommer inte ihåg vart) att Macbook pro ska vara en väldigt bra laptop för just musikproduktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...