Jump to content
Annons

Var ha releasefest? (Stockholm)


stav

Recommended Posts

Tjena!

Jag och mitt band har för avsikt att producera och släppa en skiva själva, alltså vi har inget bolag eller liknande bakom oss.

Musiken vi lirar är typ pop/rock och vi bor i Stockholm.

Vi är fortfarande i början av processen men jag gillar att planera i god tid och har redan börjat tänka på det roligaste; var har man releasefest?

Vi är ett litet band och man kan tänka sig att vi lockar dryga hundratalet för en sån här grej. Jag har aldrig hållit i en klubb eller så och är alltså en rookie i sammanhanget.

Vilka ställen kan man tänka sig är villiga att hålla i ett sånt här arrangemang av den här storleken? Vad är viktigt att tänka på? Hur marknadsför man en sån här grej? Är det möjligt att locka journalister till något så här relativt litet?

Jag söker efter allmäna tips helt enkelt!

Tack på förhand! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om jag skulle släppa en skiva och ha en "releasefest", så skulle jag bjuda på kaffe och sju sorters kakor medan de nyfikna fick lyssna på min skiva, sittandes i någon skön fåtölj eller soffa. Eventuellt skulle man få lyssna på skivan i hörlurar om man ville.. Jag skulle alltså leta efter ett café av något slag.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Va roligt med skivsläpp. Och releasefest! Skulle också kolla med Obaren, men klart att det finns andra ställen. Scandic Malmen har ju vissa bokningar, men det är ju lite större. Söder har annars andra ställen. Kolla Kafe 44 också. Marie Leavue kanske?

Affischering är väl bäst och kanske försöka få dit rätt folk, alltså typ vara på ett ställe som har någon lista med folk som gillar musik. Facebook-event så klart. Journalister vet jag inte, det går ju alltid att bjuda in. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...